ETA

Eastern Trading Agencies B.V.

Een écht familiebedrijf dat een sterke internationale groei heeft gerealiseerd
Meertaligheid
Datasynchronisatie
Conversieverhoging

Eastern Trading

Eastern Trading is een internationale groothandel en distributeur en is gespecialiseerd in geurartikelen zoals wierook, huisparfums en new age artikelen. Een écht familiebedrijf dat in de afgelopen jaren een sterke internationale groei heeft gerealiseerd.  

De uitdaging

John Sunderraj: “Vijftien jaar na de bouw van onze eerste webshop was ons platform behoorlijk toe aan vernieuwing. De webshop bood geen bodem voor onze ambities, zoals een bredere Europese dekking. We hebben bovendien ook een aantal eigen merken die we graag internationaal meer willen distribueren. Voor onze grote klanten heeft de webshop met name een catalogusfunctie. Deze klanten vinden het prettig om zich online goed te kunnen oriënteren alvorens ze een bestelling plaatsen. Daarbij is een sterke online presence en positionering van belang. De tijd was rijp voor een platform waarmee we extra toegevoegde waarde konden gaan bieden binnen alle facetten van de supply chain. Mijn broer is zich gaan oriënteren op een partij die ons zou kunnen helpen met onze uitdaging. FRMWRK kwam als Magento specialist naar boven.”

Aanpak

Uit de voorafgaande analyses bleek dat het ontwikkelen van een nieuwe webshop het meest rendabel was. De webshop is vervolgens gebouwd op een geoptimaliseerde Magento Community editie (Winshop). Het uitgangspunt hierbij was het ontwikkelen van een basisproduct (Minimum Viable Product) dat na lancering kan worden doorontwikkeld op basis van onder andere gebruikersdata. In samenwerking met de implementatie partij LINQ5 is er een koppeling (Dealer4dealer) gerealiseerd met de software Exact Online. Door deze plug-in wordt de data eenvoudig gesynchroniseerd vanuit de backoffice naar de webshop.

Mobile

John: “We waren van FRMWRK gecharmeerd omdat ze vanuit hun kracht spraken. Het vinden van een match, dáár ging het ze om. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als er geen match was geweest, ze de opdracht nooit hadden aangenomen. Juist dát trok ons aan. We waren niet op zoek naar een partij die ons zou zeggen: ‘hier is je nieuwe webshop, veel plezier er mee’. Omdat ze zich profileerden als een partner die onze ambities naar online kon vertalen voelden wij ons direct thuis.” 

Resultaat en groei

John: “Wij vergelijken FRMWRK met een personal trainer. Stel nu dat ik zeg: ‘in de zomer wil ik een wasbordje’. Dan zal FRMWRK er alles aan doen om dat doel waar te maken. Een andere partij zou misschien zeggen: ‘we hebben ons best gedaan. Het is misschien geen wasbordje geworden, maar je bent tóch 3 kilo afgevallen. Veel plezier ermee hè!’. Wij zochten een online partner die ons verder zou brengen. We waren dan ook blij dat FRMWRK ons richting kon geven in de wijze waarop we onze zaken online kunnen aanvliegen. En dat was precies wat we zochten.”

Vanuit een B2B perspectief zijn er een diverse conversie verhogende elementen verwerkt. Ook is de webshop nu Engelstalig ingericht en voorbereid op meertaligheid. We zijn momenteel druk bezig met de doorontwikkeling en dit zal deels zitten in het verder verrijken van talen om de conversie zo nog verder te verhogen. 

Wil jij ook een conversieverhogend platform?

Neem dan eens contact op met:
Thomas
Managing Partner
06-10204241