SCL Rotterdam

SCL Rotterdam

Auto import- en exportdienstverlening
25% groei in sessies
Koppeling tussen Drupal en Perfectview i.c.m. Google Analytics
Conversieverhoging
Volledig responsive

SCL Rotterdam

SCL Rotterdam is dé internationale full service dienstverlener, voor import, export en (groot)handel in voertuigen. Van oldtimers en motoren, tot sportwagens en elektrische auto's. SCL Rotterdam zorgt jaarlijks met meer dan 5.000 verschepingen voor veilig wereldwijd vervoer, efficiënte kentekenregistraties en een snelle aflevering. Met de koppeling tussen Drupal en PerfectView willen zij de groei verder stimuleren.

De opdracht: Koppeling vervaardigen tussen Drupal en PerfectView

Begin september hebben we de opdracht gekregen vanuit SCL Rotterdam om een data matching tool te gaan ontwikkelen. De vraag voor een matching tool is ontstaan nadat we de afgelopen 8 maanden, in samenwerking met Increase, zeer succesvolle SEO en SEA campagnes hebben opgezet. Om deze campagnes verder te kunnen optimaliseren, was het wenselijk om de campagneresultaten te koppelen aan salesinformatie.

Target

Matchen van data

Om de campagneresultaten te koppelen aan de salesinformatie, hebben we een data matching tool ontwikkeld. Daarvoor hebben we de bestaande CRM oplossing van PerfectView en Google Analytics gekoppeld aan Drupal 7. Hiervoor zijn nieuwe lead-/webformulieren ontwikkeld. Met de koppeling tussen Drupal en PerfectView, zijn wij nu in staat om via de database en rapportage de data bij elkaar te brengen en te presenteren. Op deze manier wordt inzichtelijk uit welke campagnes de orders komen en kunnen de campagnes verder worden geoptimaliseerd.

conversie

Conversiefunnel

Naast de data matching tool hebben we ook gekeken naar de usability van de webformulieren. De formulieren zijn zo opgemaakt dat het voor de klant gemakkelijker en overzichtelijker is om het in te vullen. De webformulieren zijn responsive opgezet zodat het op alle devices functioneel en visueel werkt. Ook ziet de klant na het invullen meteen of het formulier op de juiste manier is ingevuld. Door deze optimalisaties op usability vlak komt de klant uiteindelijk makkelijker en sneller tot een aanvraag. Op deze manier wordt de klantervaring verbeterd en wordt de conversie verhoogd. De webformulieren worden continue gemonitord en verder geoptimaliseerd t.b.v. het verhogen van de conversie.

Resultaat 

Vanuit SEA hebben we samen met de klant een ambitieus doel gesteld. In maart 2017 is dat doel alweer met 25% gestegen. Door middel van aparte landingspagina's worden extra leads binnengehaald. Er liggen voor de toekomst nog mooie, ambitieuze initiatieven klaar die we kunnen starten of kunnen uitbreiden om nóg meer leads binnen te krijgen. 

Meer weten over deze case?

Neem dan eens contact op met:
Ronald
Managing Partner
010 8200 327