Pluimen

Wish Wish (Pluimen)

Met de Pluim geef je de keuze uit de leukste vrijetijdsbestedingen.
330% sneller tijdens piekdagen
Focus op klantbeleving
Intensieve samenwerking
Conversieverhoging

Een Pluim voor elk cadeaumoment

Sinds de introductie van de Pluim in 1997 is WishWish uitgegroeid tot één van de bekendste (online) keuzecadeaus voor consumenten én bedrijven. De Pluim is een cadeau waarmee je iemand keuze geeft uit de leukste belevenissen, producten en schenkingen aan goede doelen. De missie van WishWish? Een persoonlijk en verbindend cadeau ontwikkelen dat invulling geeft aan iemands vrijetijdsbesteding.

Een digitale Pluim

De vertrouwde, gekleurde papieren Pluim was na jaren toe aan vernieuwing. Pluimen wilde graag in 2017 een volledig digitaal product in de markt te zetten. Daarvoor zochten zij een online partner om een geheel nieuwe website voor Pluimen op te zetten waarbij ze zowel de koper als de ontvanger via dezelfde website kunnen bedienen. Tevens was het noodzakelijk om een bijbetaalmogelijkheid aan te bieden aan de bezitters van een Pluim, zodat een Pluimbezitter de mogelijkheid heeft om een duurder(e) activiteit of product aan te schaffen dan de Pluim waard is.

Een combinatie van websites

In de voorgaande situatie bestond Pluimen uit twee platformen: Pluimen.nl, voor de aankoop van een Pluim en Mijnpluim.nl, voor het verzilveren van een Pluim. Wij hebben een geheel nieuwe website ingericht, met uitgangspunt 'mobile first', waarbij de twee bestaande platformen worden gecombineerd zodat zowel de koper als de ontvanger via dezelfde website bediend kan worden. Daarnaast hebben wij een bijbetaalmogelijkheid ontwikkeld waarbij de bezitter van een Pluim een keuze kan maken dat qua kosten hoger ligt dan het tegoed van de Pluim. Dit was voorheen nog niet mogelijk. 

De look and feel van de website is onder handen genomen, dit om de Pluim en de website een eigentijdse uitstraling mee te geven. De functionaliteit was echter het belangrijkste in dit project, waarbij de 'user experience' centraal stond: de klant moet op een vlotte manier het proces van aankoop tot het verzilveren van een Pluim kunnen doorlopen.

combinatie van websites
Check

Een future proof platform

Pluimen wil mensen gelukkig maken door ze leuke dingen te laten beleven. Het is dus belangrijk dat de website aansluit op de beleving van haar klanten. We hebben daarom in overleg met Pluimen besloten om de website te ontwikkelen in Drupal Commerce (een e-commerce omgeving in Drupal 8) in combinatie met Angler 2 applicatie (headless CMS). Volgens ons was dit voor Pluimen het meest geschikte platform, omdat de content en producten naadloos met elkaar kunnen worden verbonden. Hierdoor is Pluimen in staat een uiterst rijke user experience te ontwikkelen. Er kan online sales worden bedreven op een manier die met de reguliere e-commerce oplossingen nauwelijks tot niet te realiseren is. Dat betekent dat het voor de mensen van Pluimen gemakkelijk is om de website naar wens aan te passen, als er bijvoorbeeld een tekst moet worden veranderd.

Het nieuwe concept van de Pluim moet er daarnaast voor zorgen dat de gebruiksvriendelijkheid van de website wordt geoptimaliseerd. Een future proof platform dus, één die qua design en techniek past bij de wensen en behoeften van de eindklant!

Intensieve samenwerking

Door een intensieve, transparante samenwerking met Pluimen hebben we in een half jaar tijd een platform gerealiseerd. In tweewekelijkse sprints met het team van Pluimen en ons team (waarbij online marketing ook een belangrijke rol heeft), zitten we met elkaar aan tafel om de inhoud van de sprints te bepalen. Ook nu we live zijn houden we de sprints erin, om het platform te optimaliseren en te werken aan de stip op de horizon. 

Resultaat

We hebben een gecombineerd platform ontwikkeld waarbij zowel de koper als de ontvanger van de Pluim terecht kan. Het is enorm gebruiksvriendelijk en vereist daardoor geen uitgebreide technische kennis van webshops of websites. Een eigentijds platform dat we de komende tijd gaan optimaliseren op basis van onze roadmapstrategie. 

Over de gehele piekmaand hebben we een snelheidsverbetering gerealiseerd van meer dan 150% over alle devices, waarbij op meerdere piekdagen de snelheid met meer dan 330% is versneld. Meer over deze resultaten lees je in deze blog!

Met deze case hebben we de tweede prijs behaald bij de Drupal Splash Awards

Wil je meer weten over dit project?

Neem dan eens contact op met:
Ronald
Managing Partner
010 8200 327
In vier stappen werken aan jouw ambitie?

Vraag gratis onze whitepaper aan!

Download nu