SEO voor webshops

.

Ervoor zorgen dat je webshop gevonden wordt in Google. Dat is wat SEO doet. Het is een van de meest kosteneffectieve methodes om het verkeer naar je webshop te vergroten.

Wat is SEO?

SEO is de vindbaarheid van je webshop in zoekmachines zoals Google. Als je SEO op orde is dan wordt je gevonden, zo niet, dan bereiken potentiële klanten je webshop niet. Het wordt beschouwd als de meest kosteneffectieve methode om het verkeer naar je webshop te vergroten.

SEO is een lange termijn investering, terwijl SEA een korte termijn investering is. Bij SEO zie je het effect na maanden en bij SEA binnen enkele dagen.

Hoe SEO jouw webshop groeit.

Het primaire doel van SEO is om een hogere ranking te verkrijgen in zoekmachines. Wat op zijn beurt zorgt voor meer bereik binnen je doelgroep. Dit allemaal draait om een ding en dat is meer bezoekers op je website.

Je webshop kun je het best groeien met een ROI strategie, waarin er goed gekeken wordt naar SEO. Want, het aantal bezoekers van je webshop is een cruciale factor in het behalen van een goed resultaat. Daar heb je dan weer een SEO strategie voor nodig.

SEO voor webshops.

Zoekmachines zoals Google hebben zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld om hun gebruikers sneller aan antwoorden te helpen. Hierbij zijn er vier verschillende zoekopdrachten:

  • Informatief— zoeken naar informatie,
  • Navigerend— navigeren naar een website,
  • Commerciële— onderzoek naar merken of diensten,
  • Transactioneel— zoekers die een actie willen voltooien of een aankoop willen doen

SEO data van een klant

Als webshop wil je je vooral focussen op informatieve en transactionele zoekopdrachten. Enerzijds moet je je bezoekers voorzien van informatie waarmee ze hun probleem kunnen oplossen. De informatie die je verstrekt is uiteraard langs de lijnen van je producten. Het beoogde doel van deze content is dat je informeert over de toegevoegde waarde van jouw producten in het oplossen van het probleem. De verwachting is dan ook dat dit op den duur leidt tot verkopen.

Nonpaints.com komt bovenaan met uitleg over lakschade herstel met een zoekopdracht over lakschade.

Anderzijds richt je je op transactionele zoekopdrachten. Dit is recht toe recht aan aanbieden wat mensen zoeken. Hierbij kan je goed gebruik maken van Google Shopping als onderdeel van je SEO strategie. Zorg er wel voor dat je productpagina's en je algehele SEO op orde is.

Voordelen van SEO.

In een notendop zijn dit de voordelen van SEO:

  • Kleine investering en grote resultaten
  • Online vindbaarheid onder je doelgroep
  • Betere gebruiksvriendelijkheid
  • Meer relevante bezoekers en potentiële kopers
  • Hoge CTR (click-through-rate)
  • Meetbare resultaten

SEO specialisten nodig?

Als je een webshop hebt ben je nog niet direct zichtbaar voor je doelgroep. Als je goed vindbaar wilt zijn, moet je namelijk hoog in zoekmachines zoals Google ranken. Iets waar onze SEO specialisten kaas van hebben gegeten.

Onze specialisten stellen een op maat gemaakte SEO strategie op die langdurig organisch verkeer oplevert. Wil je jouw webshop beter vindbaar maken in zoekmachines? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Met een combinatie van technische SEO, backlinks en content, zorgt onze benadering van SEO ervoor dat je de concurrentie in een mum van tijd voor bent.

Ook groeien met jouw webshop?

Zo ziet ons voortraject er uit. In 4 stappen bepaal jij of je je webshop gaat groeien bij FRMWRK.

1

Kennismakingsgesprek

Een kort gesprek waarin we kijken of we een match zijn.

2

Strategische sessie

We duiken in jouw business  en je ambities.

3

Business Case

We gaan analyseren en komen terug met een ROI.

4

Go / No go

Je krijgt een voorstel om je webshop te groeien!

Plan een afspraak