Webshop Ontwikkeling.

Heb je al een webshop? Dan kunnen we deze na een code review overnemen, anders bouwen we een nieuwe webshop. Als de webshop vervolgens live staat gaan we doorontwikkelen en groeien.

Go-to-Market Time
Own analytics platform
Chat support
Number of users
Optimize hashtags
Account Manager
Number of articles
Satisfaction guaranteed

Open Source

All limited links
Own analytics platform
Chat support
3 users
Optimize hashtags
Account Manager
Number of articles
Satisfaction guaranteed

SaaS

All limited links
Own analytics platform
Chat support
Unlimited
Optimize hashtags
Account Manager
Number of articles
Satisfaction guaranteed

Wat is webshop ontwikkeling?

Webshop ontwikkeling (op zijn engels development) is het proces waarin je je webshop laat bouwen door een team van experts, waaronder developers, designers en marketeers. Je bepaalt eerst in samenspraak wat er nodig is om je klanten langs het gehele aankoopproces in goede banen te begeleiden. Vervolgens zet je deze vereisten om in functionaliteiten en gaan de developers aan de slag met het bouwen ervan.

Het (door)ontwikkelen van je webshop is een continue proces, waarbij je constant blijft testen om te kijken wat werkt en optimaliseringen doorvoert. Hierbij is het van cruciaal belang dat dit multidisciplinair wordt uitgevoerd door zowel developers als online marketeers. Dat is waar de groei van je webshop ligt.

Wat kost een webshop?

Een webshop kost minimaal €10.000 euro en kan oplopen tot €100.000 of zelfs meer. Dit zijn natuurlijk enorm verschillende bedragen. Dat is omdat de kosten volledig afhankelijk zijn van de wensen en benodigdheden van de webshop. Denk aan

  • design,
  • functionaliteiten en
  • integraties.

Dit zijn zaken die zowel enkele duizenden kunnen kosten, als tienduizenden. Daarom is het van cruciaal belang dat er vooraf wordt gekeken naar wat de investering oplevert. Wat nou als elke geïnvesteerde €1 jou €7 oplevert?

Minimum Viable Product (MVP).

Wij werken met het MVP concept. Dit houdt in dat we zo snel mogelijk live gaan met een webshop die de klant voorziet in zijn behoefte. Hoe kleiner en simpeler deze MVP versie is, hoe beter. Na livegang kunnen we dan stapsgewijs verder gaan doorontwikkelen, zonder dat je onnodige (tijds)investeringen hebt gedaan.

Welk e-commerce platform kies je?

Om een webshop te ontwikkelen heb je uiteraard een e-commerce platform nodig. Een platform is een stuk software die alle basiscomponenten heeft die de basis vormen van je webshop. Denk aan categorie pagina's, productpagina's, de winkelwagen of een check-out module. Maar, welk platform kies je dan?

Er zijn e-commerce platformen in alle vormen en maten. Deze kun je onderverdelen in SaaS (i.e. Software as a Service) en open source. In geval van SaaS werk je met een kant-en-klare oplossing en in geval van open source bouw je je webshop op maat. Het grootste verschil is uiteraard enerzijds de vrijheid en controle die je hebt en anderzijds de kosten.

Open source betekent dat de broncode van de software openbaar is en dat er een community (van developers) is die wereldwijd aan de broncode werken en deze verbeteren.

FRMWRK werkt met open source.

De voornaamste reden om open source te kiezen is omdat je een winkelervaring op maat wilt maken voor je klant. Met open source hebben wij volledige toegang tot de onderliggende code en kunnen we zo elk aspect van de webshop wijzigen om dingen te doen die niet mogelijk zijn op een SaaS-platform.

De techniek hoort ondergeschikt te zijn aan jouw onderneming, niet andersom.


Van de vele e-commerce platformen die er zijn, hebben wij er 3 in huis. Namelijk, Shopware, Magento en Drupal Commerce. Wij gebruiken geen SaaS oplossingen omdat de praktijk leert dat deze niet voldoende flexibel zijn voor onze klanten. Het laatste wat je wilt is dat je een kans laat liggen omdat de techniek zich er niet voor leent.

Kortom, welk e-commerce platform bij jouw onderneming past hangt af van jouw business model, bedrijfsvoering, samenstelling van je team, bestaande systemen en processen en natuurlijk jouw klant.

Ook groeien met jouw webshop?

Zo ziet ons voortraject er uit. In 4 stappen bepaal jij of je je webshop gaat groeien bij FRMWRK.

1

Kennismakingsgesprek

Een kort gesprek waarin we kijken of we een match zijn.

2

Strategische sessie

We duiken in jouw business  en je ambities.

3

Business Case

We gaan analyseren en komen terug met een ROI.

4

Go / No go

Je krijgt een voorstel om je webshop te groeien!

Plan een afspraak