kookpunt

Volgende groeistap Kookpunt op Drupal Commerce

Nieuwe webshop voor de volgende groeistap

Hoewel het al enige tijd in de lucht hing, werpt de samenwerking tussen FRMWRK en Kookpunt nu concreet zijn vruchten af. Na enkele maanden samenwerken is de nieuwe webshop van Kookpunt op 3 november live gegaan. De nieuwe webwinkel moest aansluiten bij Kookpunts ambities: namelijk de beleving van de fysieke winkel ook online uitdragen. Hierdoor had content en het eenvoudig kunnen beheren van content prioriteit. De nieuwe webshop is daarom ontwikkelt op basis van Drupal Commerce, een contentmanagementsysteem verrijkt met e-commerce functionaliteit. Nu de nieuwe webshop online is wordt er stapsgewijs samengewerkt om de online ambities van Kookpunt te realiseren.

Hand in hand

Zo helpen wij Kookpunt stapsgewijs aan online groei.

Focus op online beleving

De samenwerking tussen FRMWRK en Kookpunt werd in februari 2020 gevormd. Na een platformanalyse is besloten om de nieuwe webshop met behulp van Drupal Commerce te ontwikkelen. ‘’Kookpunt is niet alleen afhankelijk van e-commerce,’’ vertelt Ronald van Rooijen, managing partner bij FRMWRK. ‘’Het draait juist om de fysieke winkel, waarin beleving centraal staat’’, vervolgt hij. ‘’Dat wilden we recreëren en daarom is als oplossing gekozen voor Drupal Commerce. Het biedt namelijk meer vrijheid betreft content(beheer) en was daarom de beste keuze. De ontwikkeling was soms best een bumpy ride, maar we zijn erin geslaagd om het winkelgevoel op het nieuwe platform naar een hoger niveau te tillen. De transitie van een tien jaar oude webshop naar een nieuw platform was een uitdaging, maar er staat nu een nieuw platform waarmee we invulling aan de ambities van Kookpunt kunnen geven.’’

Ondanks COVID-19, toch een mooi resultaat

De tevreden geluiden komen niet alleen vanuit FRMWRK. Ook Kookpunt is content met het resultaat, meldt Denise Wijmenga, online marketeer bij de kookwinkel. ‘’Ik denk dat we in deze gekke tijd blij mogen zijn met het MLP (minimal lovable product) die we hebben neergezet, het was immers voor beide partijen een nieuwe manier van werken – vanwege COVID-19. Als de webshop Black Friday goed doorkomt dan weten we goed waar we staan, dat is namelijk één van onze piekmomenten. De samenwerking verliep prettig. Het was natuurlijk allemaal even anders vanwege COVID. Ik denk dat we het goed hebben opgelost, met veel check-in-momenten en veel mailen om elkaar op de hoogte te houden. Zo kwamen we er wel altijd wel uit’’, vertelt Denise.

Een gevoel van trots

Bij Ronald overheerst een gevoel van trots. ‘’Ze stonden al een tijdje op ons verlanglijstje om mee samen te werken,’’ lacht hij. ‘’Als Rotterdams bedrijf vinden wij het geweldig dat we dit traject met Kookpunt mochten doorlopen, ook een oer-Rotterdamse onderneming. Zowel Kookpunt als wij hebben veel tijd in dit project gestopt, dus petje af naar alle betrokkenen. Met veel belangstelling kijk uit naar de volgende stappen in onze samenwerking.’’

Bekijk de volledige case

Bekijk de volledige e-commerce case van Kookpunt

Wil je ook naar je volgende groeistap?

Neem dan eens contact op met:
Ronald
Managing Partner
010 8200 320