Cases overzicht

1 miljoen kinderen een jaar lang van schrijven voorzien in 2023

Een Magento 2 webshop en marketingplan voor een missie om wereldwijd analfabetisme te bestrijden!

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei

Correctbook en Sam

De missie van Correctbook is eenvoudig: ongeletterdheid de wereld uit helpen. Een Correctbook is een uitwisbaar notitieblok. Wanneer jij als consument een Correctbook koopt, dan geeft het bedrijf er ook eentje aan een kind in een ontwikkelingsland. Sam van Tol, die aan het roer staat, noemt zichzelf dan ook geen Chief Executive Officer, maar een Chief Writing Officer. 

Sam van Tol in zijn kantoor in Rotterdam.


1 miljoen kinderen voorzien

1 miljoen kinderen voorzien van een Correctbook in 2023. Voor elke verkoop wordt er een Correctbook gedoneerd. Halverwege 2021 lag de teller op een half miljoen. Dat betekent dat er bedrijfsresultaten moeten behaald worden binnen een paar jaar tijd. Hiervoor is besloten dat er een sterke focus komt op de webshop, naast de reeds presterende verkoopkanalen. 


Marketing roadmap met Magento

Een webshop op het Magento 2 platform en een merk gedreven Marketing Roadmap. Daarin hebben we alles uit de kast gehaald om met een zo goed mogelijk platform te starten. We hebben Sooqr geïmplementeerd, zoekmachine optimalisatie toegepast en zijn direct van start gegaan met advertenties. Omdat de opdracht van brede omvang is en de ambities van het team groots zijn, hebben we tevens afgesproken om samen te werken met een ROI afspraak. 


Product pagina van Correctbook.nl


Resultaat: goede ROI en ROAS

We hebben een Magento 2 webshop gerealiseerd waarmee we tevens de Marketing Roadmap in zijn gegaan. De focus ligt vooral op de ROI en ROA’s;

  • We hebben ROI’s kunnen behalen tot 15. Wat inhoudt dat er voor één geïnvesteerde euro, 15 euro omzet is gedraaid. Gemiddeld genomen over alle prestaties komen we uit op de ROI afspraak die wij hebben gemaakt.
  • We hebben ROAS kunnen realiseren tussen de 15 en 30 euro. Dit houdt in dat er voor elke geadverteerde euro, vijftien tot dertig euro omzet is gedraaid.
Correctbook
Correctbook