Cases overzicht

46% meer B2B verkopen en snellere laadtijden

Snellere laadtijden door betere caching en online marketing activiteiten voor de b2b en b2c webshop.

All Over Piercings

All Over Piercings heeft een breed aanbod aan piercings, make-up en verscheidene verzorgingsproducten. Sinds 2002 werken ze aan het grootste assortiment van piercingsieraden, aftercare en haarproducten. Het is een klein team die klanttevredenheid en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. En, er is altijd ruimte voor een gekke actie!

Klanttevredenheid

Een webshop die een hoge klanttevredenheid kan waarborgen. Hierbij waren er twee grote aandachtspunten, namelijk

  • gebruikersvriendelijkheid en
  • de klantervaring.

Voor de gebruikersvriendelijkheid lag de uitdaging in een verbeterslag in de front-end en back-end van de webshop. Daarmee zou het mogelijk zijn om de snelheid te verbeteren en een betere UX (i.e. User Experience) te garanderen voor de bezoeker.

Voor de klantervaring is er gekeken naar een optimalisatie van de marketing aanpak middels het STDC-model. Daarnaast was er de wens om een aparte webshop te ontwikkelen om B2C en B2B te onderscheiden. Op deze manier kon het team de klantervaring voor B2C en B2B apart optimaliseren. Kortom, het team was al goed op weg, maar er was ook genoeg ruimte voor groei.


Webshop snelheid

Na een grondige technische analyse van de webshop kwamen we er achter dat de caching niet op orde was. Met de meer dan 10.000 producten die All Over Piercings aanbiedt, was dat een bottleneck in webshop snelheid. Met als gevolg dat bij elk pagina bezoek het inladen en bewaren van data inefficiënt gebeurde. De oplossing hiervoor was het implementeren van Redis. Een van de snelste caching technieken in de markt. Tegelijkertijd hebben we de hosting van de webshop anders ingericht en ondergebracht bij Hypernode, hosting partner van FRMWRK.


Vervolgens zijn we de Marketing Roadmap ingegaan en hebben we gewerkt aan veelvoudige optimalisaties op het gebied van SEO, SEA en content. Deze activiteiten hebben we uitgevoerd in het kader van het STDC-model. Daarbij hebben we aandacht besteed aan de gehele klantenreis. Vanaf de zoekresultaten in Google, tot aan de check-out en verder. 


Ter verbetering van de klantenreis hebben we een aparte webshop gebouwd voor B2B klanten. Zodat we de klantenreis van B2B (alloverpiercingspro.nl) klanten en B2C (alloverpiercings.nl) apart kunnen inrichten en optimaliseren. 


Resultaat: omzetgroei in B2B en B2C

Met een snellere webshop en verbeterde ervaring langs de gehele klantenreis hebben we een slag kunnen maken in de beoogde klanttevredenheid.

Klanten kunnen meer dan 10.000 producten op een makkelijke en snelle manier kopen. De resultaten binnen het eerste jaar zijn:

  • 16% groei in B2C-omzet,
  • 46% groei in B2B-omzet.
All over Piercings
All Over Piercings