CROP
Dé autoriteit in paints en non-paint producten binnen Europa.
Zo helpen wij CROP stapsgewijs aan online groei.
Van hobby tot internationaal succes
CROP, de onderneming achter de webshop Nonpaints.com. Een Rotterdamse onderneming met Haagse inbreng. Ooit begonnen als een uit de hand gelopen liefde voor auto’s en autolak. Nu een internationale webshop met meer dan 6.000 producten met de ambitie om dé autoriteit in paints en non-paint producten binnen Europa te zijn!

- Alle items
- Content marketing
- Development
- SEA
- SEO
- Online marketing
- E-mailmarketing
- CRO
De tijdslijn van onze samenwerking
Bekijk via onderstaande tijdlijn onze activiteiten en resultaten die toegevoegde waarde hebben geleverd aan de ambitie van CROP. Selecteer hierboven op het vakgebied om te filteren.
December 2020
Een succesvol 2020
Ondanks de coronacrisis was 2020 een succesvol jaar voor CROP. Samen hebben wij het volgende bereikt:
- Een Amazon shop voor CROP aangemaakt
- Een succesvolle A/B-test uitgevoerd, waarna aanpassingen in de UX zijn gemaakt
- We hebben een nieuw navigatiemenu gelanceerd
- CROP is aan de slag gegaan met Criteo
- De omzet van CROP is over 2020 met 69% gegroeid
Op naar 2021 dus!
November 2020
Een geslaagde Black Friday
Black Friday biedt ieder jaar unieke kansen voor ondernemers. Ook voor CROP. Vergeleken met een reguliere vrijdag, werd er op Black Friday liefst 123% meer omzet gedraaid! Een groot succes dus.
Oktober 2020
Nieuw zoektemplate door Sooqr
Sooqr heeft een op maat gemaakt zoektemplate opgeleverd voor CROP.
Oktober 2020
Nieuw navigatiemenu online
Voor CROP is een nieuw navigatiemenu de lucht in gegaan. Zo wordt de website nóg gebruiksvriendelijker en blijven we groeien.
September 2020
Dynamische cross sell ingesteld
Aan de hand van Datatrics hebben we een dynamische cross sell op de CROPs webshop geïnstalleerd. Het resultaat is direct zichtbaar: een verbetering in het conversiepercentage van 13,77%.
September 2020
Aan de slag met Criteo
Voor CROP gan we aan de slag met Criteo. Dit is een retargettings platform voor A-spelers. Een mooi stap voor CROP, en voor ons.
Juli 2020
Al 80% van het jaartarget gehaald
Binnen zes maanden zijn wij er - samen met CROP - in geslaagd om al 80% van hun jaartarget te realiseren. Ook zijn we druk bezig met verdere optimalisaties voor de webshop, zoals een aangepaste header.
Juni 2020
Succesvolle A/B-test
Gebaseerd op een hypothese is er een succesvolle A/B-test voor CROP uitgevoerd. De premisse was dat het voor de bezoeker prettiger is om direct vanuit de categoriepagina producten toevoegen aan de winkelwagen. Deze aanname bleek waar; dus nu gaan we doorpakken.
Mei 2020
Amazon shop CROP geopend
Een mijlpaal voor ons én voor CROP. Na flink wat bloed, zweet en tranen hebben wij onze allereerste Amazon shop aangemaakt, voor CROP.
Overall 2019
Resultaten over heel 2019
- Aantal gebruikers gestegen met 40%
- Aantal transacties gestegen met 37%
- Omzetstijging van 33,15%
Augustus 2019
E-mail automation koppeling Mailchimp en Magento 2
Door middel van Mailchimp is de e-mailmarketing van CROP geautomatiseerd. Automations worden getriggerd voor onder andere een verlaten winkelwagen, reactivate (win-back) en ordergedrag o.b.v. productaankoop. De resultaten van geautomatiseerde e-mails zijn veelbelovend. De trigger voor een verlaten winkelwagen zorgde bijvoorbeeld voor de volgende resultaten:
- Open ratio: het percentage ontvangers dat de mail opent is 60%
- Click through ratio: 20% van de ontvangers klikt door vanuit de automation naar de webshop
Januari 2019
Video content
Een uitbreiding op onze dienstverlening, video content! CROP is de eerste klant die gebruik maakt van deze dienst en dat resulteerde al in meerdere video's. De onderwerpen van de video's zijn altijd op basis van ons STDC-model en dus de behoefte van de klant van CROP.
Overall 2018
Resultaten over heel 2018
- 33% meer opbrengst dan in 2017
- Het conversieratio is gestegen met 9%
- Van 450 nummer 1 posities in Google januari 2018, naar 600 nummer 1 posities in december 2018
November 2018
Record dagomzet Black Friday
Op vrijdag 23 november, Black Friday 2018, heeft Nonpaints.com een record dagomzet gedraaid. Dit hebben we onder andere bereikt door de inzet van een uitgebreide e-mailmarketing strategie.
Januari 2018
Vernieuwde webshop- en menustructuur live
De vernieuwde webshop structuur en menustructuur is live gegaan. Dit draagt bij aan een betere navigatie, linkwaarde verdeling en gebruiksvriendelijkheid op de webshop.
Overall 2017
Resultaten over heel 2017
- 45% toename in verkeer
- Bouncepercentage gedaald met 47%
- Van 300 nummer 1 posities in Google januari 2017, naar 450 nummer 1 posities in december 2017
December 2016
Start online marketing
Na de codereview en overname van de Magento 1 webshop zijn we van start gegaan met de online marketing activiteiten. In eerste instantie is Google Analytics op de juiste manier ingericht zodat we in staat zijn op basis van data verbetervoorstellen te doen.
November 2016
De start van onze samenwerking
Hoewel CROP genoeg inzichten en acties omtrent hun marketingactiviteiten had, was het rendement van de bestaande online marketinguitgaven niet duidelijk. Daarom waren ze op zoek naar een Rotterdams internetbureau dat enerzijds specialist is op het gebied van Magento en anderzijds ook verder kan brengen op het gebied van online marketing; zo kwam CROP bij ons uit.
Samen gaan we aan de slag om de online ambities van Nonpaints.com te realiseren. Dé autoriteit in paint en non-paint producten binnen Europa. De samenwerking is gestart met een code review voor de overname van de bestaande Magento 1 webshop. Op deze manier beoordelen onze Magento specialisten of de webshop technisch op orde is zodat we deze structureel verder kunnen optimaliseren.
Ervaren professionals met hart voor CROP en jouw e-commerce onderneming.
Zij zetten zich dagelijks in voor CROP







Ontwikkelen doen we dagelijks. We delen onze e-commerce kennis en proberen te inspireren.
Wil jij ook werken aan jouw ambities?
