Cases overzicht

157% van omzet target behaald in 2021

Vernieuwde webshop én prebook omgeving, waarbij er continu aandacht wordt besteed aan de klantreis.

Edelman

Edelman is een echt familiebedrijf, opgericht door de familie K. Edelman in 1898. De eeuw die daarop volgde kenmerkte zich met hun pionierschap, doorzettingsvermogen en vakmanschap. Zo groeiden ze uit tot een vooraanstaande importeur en exporteur van potplanten, decoratie- en interieur artikelen.


Stijgende vraag naar online

Edelman doet zijn business veelal offline, via groothandels zoals Intratuin. Echter stijgt de vraag naar online aankopen, ook bij kleinere ondernemers. Het is dus van belang dat zowel grote klanten online kunnen bestellen, maar óók de bloemiste op de hoek online haar aankopen kan doen. De bestaande webshop was dus toe aan automatisering en een optimalisatieslag.


Nieuwe webshop en prebook omgeving

Een vernieuwde webshop én een prebook omgeving waarin klanten bestellingen vooraf kunnen reserveren. Daarnaast een continue roadmap om langs alle facetten van de webshop de klantenreis te verbeteren. Hiervoor gaan we aan de slag met SEO maar vooral ook UX design.


Het resultaat: omzetgroei

Na een code review hebben wij hard gewerkt aan de webshop, welke eind 2020 live is gegaan. Tegelijkertijd hebben we een prebook omgeving gerealiseerd waarin klanten vooraf collecties kunnen reserveren voor het volgend seizoen. Tot slot zijn we begin 2021 aan de slag gegaan met online marketing. Al met al heeft dit geleidt tot:

  • 157% van de omzet target voor 2021
  • 123% van de order target voor 2021
  • 177% van de gemiddelde orderwaarde target voor 2021
Edelman
Edelman