Cases overzicht

Headless Commerce en 1,5x meer omzet in het eerste jaar

Headless technologie met het Drupal Commerce platform én een krachtig CMS.

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei

Kookpunt

Wat ooit was begonnen als een messenslijperij is na meer dan 60 jaar uitgegroeid naar een van de grootste kookwinkels in de Benelux. Met ruim 3.000 vierkante meter en een zeer uitgebreid assortiment bedient Kookpunt een breed groep van klanten. Van hobbyisten tot professionele koks, iedereen kent het merk. Het is niet alleen het aanbod van artikelen, maar vooral ook de beleving die centraal staat.

Kookpunt adverteert op tram 6 te Rotterdam, in 1985.

Van winkel naar webshop

De winkels van Kookpunt zijn een beleving voor de klant. Voor de webshop was er daarom de wens om klantbeleving centraal te stellen. Hiervoor was een nieuwe webshop nodig, die aansloot op de groeiambities van het team én een marketing aanpak die deze groei ambitie waar kon maken. Hierbij stond een goed en makkelijk beheersbaar CMS centraal. 


Drupal Commerce Platform

Na een functionele analyse van de gewenste webshop hebben we gekozen voor een headless CMS op het Drupal Commerce platform. Dat betekent dat we de front-end en de back-end loskoppelen van elkaar. De content komt terecht in de back-end en wordt via een API beschikbaar gesteld aan de front-end. Op deze manier kunnen we de e-commerce propositie van Kookpunt uitbreiden zonder dat we uit de kleren groeien. 


In het ontwerp van de webshop is er vooral gekeken naar het element van beleving. Hoe kunnen we ook een stukje beleving meegeven in de webshop? Zo is er een evenementen module ontwikkeld waarin bezoekers gemakkelijk kunnen deelnemen aan fysieke evenementen op locatie. Ook dit moet makkelijk te beheren zijn in het CMS.


Resultaat: omzetgroei

Een gloednieuwe webshop op het Drupal Commerce platform. Een krachtige CMS verrijkt met uitgebreide e-commerce functionaliteiten. Een webshop die aansluit bij de ambities van Kookpunt: namelijk de beleving van de fysieke winkel ook online uitdragen. De content van de meer dan 20.000 items is nu eenvoudig te beheren! 


Wat levert dat op onderaan de streep?

56% meer omzet in het eerste jaar, ten opzichte van het jaar er ervoor. 
Kookpunt
Kookpunt