Cases overzicht

Headless Commerce en 1,5x meer omzet in het eerste jaar

Franz Kliegel
-
Kookpunt
1,5x
meer omzet
20.000+
SKU's
headless
commerce

Kookpunt

.
Dé kookwinkel van Nederland

De Klant.

Wat ooit was begonnen als een messenslijperij is na meer dan 60 jaar uitgegroeid naar een van de grootste kookwinkels in de Benelux. Met ruim 3.000 vierkante meter en een zeer uitgebreid assortiment bedient Kookpunt een breed groep van klanten. Van hobbyisten tot professionele koks, iedereen kent het merk. Het is niet alleen het aanbod van artikelen, maar vooral ook de beleving die centraal staat.

Kookpunt adverteert op tram 6 te Rotterdam, in 1985.

De Uitdaging.

Een geheel nieuwe webshop die aansluit op de groei ambities van het team én een marketing aanpak die deze groei ambitie waar kan maken. Hierbij staat een goed en makkelijk beheersbaar CMS centraal. 


De Oplossing.

Na een functionele analyse van de gewenste webshop hebben we gekozen voor een headless CMS op het Drupal Commerce platform. Dat betekent dat we de front-end en de back-end loskoppelen van elkaar. De content komt terecht in de back-end en wordt via een API beschikbaar gesteld aan de front-end. Op deze manier kunnen we de e-commerce propositie van Kookpunt uitbreiden zonder dat we uit de kleren groeien. 


In het ontwerp van de webshop is er vooral gekeken naar het element van beleving. Hoe kunnen we ook een stukje beleving meegeven in de webshop? Zo is er een evenementen module ontwikkeld waarin bezoekers gemakkelijk kunnen deelnemen aan fysieke evenementen op locatie. Ook dit moet makkelijk te beheren zijn in het CMS.


Het Resultaat.

Een gloednieuwe webshop op het Drupal Commerce platform. Een krachtige CMS verrijkt met uitgebreide e-commerce functionaliteiten. Een webshop die aansluit bij de ambities van Kookpunt: namelijk de beleving van de fysieke winkel ook online uitdragen. De content van de meer dan 20.000 items is nu eenvoudig te beheren! 


Wat levert dat op onderaan de streep?

56% meer omzet in het eerste jaar, ten opzichte van het jaar er ervoor. 

Ook groeien met jouw webshop?

Zo ziet ons voortraject er uit. In 4 stappen bepaal jij of je je webshop gaat groeien bij FRMWRK.

1

Kennismakingsgesprek

Een kort gesprek waarin we kijken of we een match zijn.

2

Strategische sessie

We duiken in jouw business  en je ambities.

3

Business Case

We gaan analyseren en komen terug met een ROI.

4

Go / No go

Je krijgt een voorstel om je webshop te groeien!

Plan een afspraak