Blog.

Uitgelicht artikel:
Online Marketing

Client-side tracking vs. server-side tracking

Halverwege 2023 is het zover, dan haalt Google de trekker over in Chrome en verdwijnen de third-party cookies voorgoed. Daarom moeten webshops nu starten met het bijhouden van eigen data door middel van server-side tracking.

Wouter Loerts
Personalisatie Specialist
7/2/2022
Ondernemen, Podcast

Terugblik op 2021: 5 e-commerce trends

Wat is er allemaal gebeurd in 2021 en wat staat ons te wachten in 2022? Dat bespraken we met e-commerce journalist Arjan van Oosterhout in onze podcast. 

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
23/12/2021
Ondernemen, Podcast

Webshop marketing: zelf doen of uitbesteden?

Het uitbesteden van webshop marketing kost geld, maar levert ook geld op. Hierbij is het belangrijk dat je op het goede moment de marketing uitbesteedt én in een juiste kosten en baten verhouding.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
9/12/2021
Ondernemen, Podcast

Webshop logistiek is belangrijk voor je klantervaring..

In onze podcast Op Weg Naar 20 Miljoen zijn we het gesprek aangegaan met Bas Smeulders, CFO van Sendcloud, over de rol van logistiek binnen e-commerce en hoe het verzenden van je pakketten het verschil kan maken voor je conversie én retentie. Hieronder lees je een samenvatting van de podcast.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
17/10/2021
HRMWRK

De HRMWRK-gids

Normaliter ontvingen onze FRMWRK’ers een handboek met hierin de bedrijfsregels en de richtlijnen van ons bureau. Hier wilden wij graag vanaf stappen. Het was tijd om het op de FRMWRK manier te doen: online met een leuk verhaal waarin alles staat wat je als FRMWRK’er moet weten.

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
12/7/2021
Ondernemen

Professioneel, Rotterdams en speels; FRMWRK in een notendop volgens Ronald Bijker

In eerste instantie denk je misschien ‘FRMWRK verzorgt toch alleen webdevelopment en online marketing?’ Geen voor de hand liggende keuze om een voorraadbeheersysteem te laten ontwikkelen, zou je zeggen. Toch staat Bijker nog altijd pal achter zijn beslissing.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
10/3/2021
HRMWRK

Spannend: een nieuwe baan tijdens corona

In de serie #HRMWRK lees je hoe het is om bij FRMWRK te werken. In blog #10 uit deze reeks vertellen drie collega’s hoe het is om van werk te switchen tijdens de coronacrisis. Het zoeken en starten van een nieuwe baan brengt in ‘reguliere’ tijden al een hoop stress met zich mee.

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
10/2/2021
ROI Strategie

Waarom je juist nu in een webshop moet investeren

Je hebt vast wel eens berichten gekregen van vlotte verkopers of marketeers in de trant van: ‘De coronacrisis is hét moment om jouw online aanwezigheid uit te breiden!’ of ‘E-commerce is écht de toekomst, sluit je nu bij ons aan!’ Onze afkeer jegens dit soort types is minimaal net zo groot als de jouwe. Misschien zelfs groter.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
2/12/2020
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Help! De ontwikkeling van mijn webshop staat stil

Als e-commerce ondernemer wil je altijd blijven groeien. Daarom is het ongelofelijk frustrerend wanneer je het gevoel krijgt dat je groei stilstaat. Geloof mij, ik kan het weten. Ik kom regelmatig in contact met teleurgestelde ondernemers.

Patrick van Rooijen
Chef Business Development
23/9/2020
HRMWRK

Onze bedrijfscultuur

In de serie #HRMWRK lees je meer over hoe het is om te werken bij FRMWRK. In #7 lees je hoe de bedrijfscultuur bij FRMWRK zelfs een ex-werknemer deed terugkeren op het oude nest. Jordy Nekkers is nu Projectmanager in het Klantontwikkelteam en vertelt waarom hij vertrok en weer terugkwam.

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
26/5/2020
HRMWRK

Ons groeimodel

Veel bedrijven zoeken naar een beter HR-model dan de standaard functionerings- en beoordelingsgesprekken, waar vaak zowel de leidinggevende als de werknemer tegenaan hikken. Managing Partner Thomas van Rooijen ontwikkelde samen met het team een model op maat voor FRMWRK; het Groeimodel.

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
20/3/2020
Online Marketing

Hand in hand: FRMWRK en Zadkine

FRMWRK ontwikkelt. En nu ook in het onderwijs. Zeer recentelijk zijn wij namelijk een samenwerking met het ROC Zadkine aangegaan, met de 010 E-com Academy om precies te zijn. Binnen deze splinternieuwe opleiding gaan wij helpen met de invulling van een onderwijsmodule, om zo de volgende generatie online marketeers te vormen.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
10/3/2020
Online Marketing

E-mail automation met Mailchimp en Magento 2

E-mail ontstond al in 1971, maar het bewijst zich vandaag de dag nog steeds als marketinginstrument. Volgens sommige onderzoeken haal je er een return-on-investment van 3200% mee en houdt e-mail je klanten loyaal. Alle reden om e-mail in te zetten, helemaal als je het automatiseert.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
3/3/2020
Online Marketing

Heeft jouw webshop de juiste SEO hiërarchie?

Met de juiste SEO hiërarchie scoor je structureel meer bezoekers op jouw webshop. Met name voor webshops is een juiste hiërarchie van levensbelang omdat je met veel verschillende (soorten) pagina's te maken krijgt. Met de juiste structuur levert dat al snel meer resultaat op.

10/2/2020
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Dion Fokkema van Parfum.nl over zijn samenwerking met FRMWRK‍

Dion Fokkema is namens zijn bedrijf Brandley de E-commerce Consultant voor Parfum.nl, dat in de zomer van 2019 werd overgenomen. FRMWRK ontwikkelde samen met Parfum.nl de nieuwe Magento 2 webshop.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
27/1/2020
HRMWRK

Onboarding: de eerste 3 maanden bij FRMWRK

Sanne: “De verwachtingen waren duidelijk; ik vervul een nieuwe functie binnen FRMWRK. De invulling daarvan staat open. Dat maakt het enerzijds fijn om het in vrijheid zelf samen te stellen, anderzijds is het ook weleens complex. Gelukkig krijg ik de ruimte, maar ook de begeleiding om de functie goed in te vullen.”

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
23/1/2020
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

De volgende groeistap voor Geeve Hydraulics

Geeve Hydraulics heeft de overstap gemaakt van Magento 1 naar Magento 2. Dit betekent dat er data is gemigreerd van het (oude) Magento 1 platform naar het (nieuwe) Magento 2 platform, waaronder categorieën, producten en attributen.

Patrick van Rooijen
Chef Business Development
22/10/2019
Online Marketing

Personalisatie met Datatrics

Welke bezoeker op je webshop koopt eerder denk je? Een bezoeker die een webshop ziet die is ingericht voor iedereen, of een webshop die specifiek ingericht is die bezoeker? Een no-brainer natuurlijk! Nu is online personalisatie niks nieuws. Maar toch kunnen nog veel webshops hun aanbod veel relevanter maken voor hun bezoekers.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
23/5/2019
Online Marketing, Webshop Ontwikkeling

Magento zoekmachine optimalisatie

Het Magento platform staat bekend om de talrijke mogelijkheden wat betreft e-commerce. Echter heeft het pakket ook een aantal beperkingen. Magento biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van de standaard zoekmachine functionaliteit en op categorieniveau door middel van filtering naar de juiste productkeuze te leiden.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
2/4/2019
Online Marketing

Uitgelicht: drie linkbuilding cases

Wil je beter gevonden worden in Google, dan is linkbuilding één van je hoogste prioriteiten. Het online marketing team van FRMWRK is net als veel andere SEO experts van mening dat linkbuilding de belangrijkste rankingfactor is. Denk je daarbij meteen aan het werven van relevante externe links?

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
28/2/2019
ROI Strategie, Ondernemen

2019 e-commerce moves

Waar gaat het naartoe? Wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak van de kleinere online retailer noodzakelijk? Ik zie een fascinerende trend. Zowel kansen als bedreigingen hebben een bijzonder kenmerk: ze komen van binnen én van buiten.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
24/1/2019
ROI Strategie

Zó word je een autoriteit in jouw branche

Over het claimen van autoriteit - zowel online als offline - zijn in de marketingwereld tal van boeken en blogs gepubliceerd. Doorgaans is de inhoud ervan een samenkomst van marketingtips, beïnvloedingsprincipes en de hersenwetten. Heel leuk en vast waardevol, maar wat is autoriteit nou eigenlijk?

Thomas van Rooijen
Managing Partner
26/11/2018
Webshop Ontwikkeling

De waarde van een full-stack developer

Oog voor design, maar ook voor techniek; in de wereld van development is dat natuurlijk een gouden combi. Developers die goede kennis hebben van elke laag van ‘de stack’ zijn momenteel erg gewild aangezien ze flexibel inzetbaar zijn en goed met specialisten kunnen samenwerken.

Karsten Lommers
Magento Developer
22/11/2018
Ondernemen

Afscheid nemen van klanten

Eerder las je waarom je niet iedere klant zomaar moet aannemen. Vandaag leg ik uit waarom en wanneer het soms tijd is om van een fijne klant afscheid te nemen. Best een bijzondere strategie voor een business developer en ondernemer zoals ik, niet?

Ronald van Rooijen
Managing Partner
14/11/2018
Ondernemen

Wie is de echte winnaar?

Oké, de titel van mijn blog is een beetje sarcastisch, dat geef ik toe. Maar voor alles is een reden. Vandaag wil ik je laten nadenken over de échte waarde van de ondernemersprijs, zoals de FD Gazellen Awards. Voordat ik verder ga: nee, ik ben geen sore loser van zo’n verkiezing die zijn gal over de werkwijze wil spuwen.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
24/10/2018
Ondernemen

Nieuwe klant aannemen? Stop even!

Van nieuwe klanten word je niet per se blij. Van een nieuwe klant die écht goed bij jou past - en andersom - zeer zeker wel. Dat is een van de learnings die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Zelf hebben we bij FRMWRK de vertaalslag gemaakt van een focus op resultaat naar een focus op duurzame groei.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
26/9/2018
Online Marketing

Google penalty, lang leve de VAR

Wij vertellen onze opdrachtgevers altijd dat je SEO doet voor je klant, zij hebben een vraag en zoeken een antwoord. Black-hat SEO trucjes passen wij dan ook absoluut niet toe in onze SEO werkzaamheden, maar ook als onze opdrachtgevers zelf met SEO bezig zijn blijven wij hier scherp op.

16/8/2018
Online Marketing, Ondernemen

Zó claim je de autoriteit in een online wereld

Wat je met jouw business online ook mag doen, we hebben uiteindelijk allemaal één ding met elkaar gemeen: we willen niets liever dan onze doelgroep overtuigen. Om een afspraak met ons te maken of een product in de webshop te bestellen, bijvoorbeeld.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
5/7/2018
Online Marketing

STDC model content marketing

Je zult vast wel eens van content marketing hebben gehoord. Content marketing is een nogal veelomvattend begrip. Teksten, foto’s, video’s, infographics en zo zijn er nog wel talloze andere content vormen te bedenken die allemaal onder “content marketing” vallen. Maar wat is de betekenis van content marketing?

22/5/2018
HRMWRK

Drie HR-fasen: advies voor groei en blije medewerkers

In feite begint het antwoord met datgeen waar je voor staat. Als ik kijk naar FRMWRK, dan zie ik een duidelijke rode draad: dat wat op de website wordt verkondigd over de cultuur, mensen en ambities wordt in real life waargemaakt. Het moet eenduidig zijn. Nu, en in de toekomst.

Suzanne Langelaan
Talent Ontwikkelaar
3/5/2018
Online Marketing

Online succes met Moederdag: dít zijn de tips van een moeder!

Moederdag! Hét jaarlijkse moment waarop moeders over de hele wereld door hun mannen en kroost in het zonnetje gezet worden voor hun liefde en goede zorgen. Met een mooie tekening, ontbijtje op bed en heel veel hugs & kisses.

2/5/2018
Ondernemen

Personal development van medewerkers, sleutel tot zakelijk succes?

Als organisatie zijn we enkele maanden terug een nieuwe weg ingeslagen. Ons streven: duurzame groei. Of anders gezegd: groeien vanuit hoofd en hart. Dat onze mensen een sleutelrol vervullen op de weg naar groei wisten we al, dat bewijzen ze keer op keer.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
20/2/2018
Ondernemen

Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening?

Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening? Met onze jarenlange ervaring als financieel medewerker en office manager weten we inmiddels hoe je deze klus effectief kunt aanvliegen. Lees onze checklist!

13/2/2018
Webshop Ontwikkeling

Denken in problemen: de weg naar een (nóg beter!) online platform

Doe jij het ook wel eens, te snel denken in termen van oplossingen? Niet alleen in de online wereld, maar ook offline zorgt ons oplossingsgericht denken regelmatig voor aannames- en dus mismatches. Bij mij ook. Laatst nog bijvoorbeeld, toen ik een activiteit bedacht voor een groep jonge meiden aan wie ik leiding geef bij de scouting.

31/1/2018
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Dexter van CROP over zijn overstap naar Magento 2

De overstap naar Magento 2 is er een die menig online retailer overweegt en maakt. Hoe is dit Dexter Driessen, marketingdirecteur van de webshop achter CROP, vergaan? En hoe heeft hij onze begeleiding ervaren? Dexter deelt zijn eerlijke mening, ervaring én advies.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
17/1/2018
Ondernemen

Sales en operatie: eeuwig touwtrekken?

Dit is helaas nog steeds het credo van menig verkoper wanneer de deal rond is. De klant is binnen geharkt en dus zit de job er op. Tijd voor een ander team om invulling te geven aan de al dan niet reële beloftes die door de verkoper zijn gedaan.

Johan van den Bosch
Chef Operatie
22/12/2017
HRMWRK

Groeien vanuit hoofd en hart

Alles wat je aandacht geeft dat groeit. Dat geldt voor thema’s als innovatie, waardecreatie en service, en is voor medewerkers niet anders. Remco is intern met ons gaan onderzoeken hoe wij allen tegen FRMWRK aankijken. Waarover zijn we het met elkaar eens? Op welke dimensies bevinden zich de verschillen?

Thomas van Rooijen
Managing Partner
22/11/2017
Online Marketing

Content met een kerstvibe, zó doe je dat!

Hoewel menig online retailer rond de feestmaanden met kerstkorting strooit, draagt een dergelijke actie niet direct bij aan een kerstgevoel. Natuurlijk wil je de verkoop op je online platform stimuleren en daar is in wezen ook niets mis mee. Wil je echter memorabel zijn en een goed gevoel oproepen bij je doelgroep, dan is emotie het sleutelwoord.

8/11/2017
Webshop Ontwikkeling

Hoe bewaar ik mijn klantgegevens veilig?

Het zal je vast niet zijn ontgaan. Het enorme datalek bij het Amerikaanse Equifax haalde aardig wat krantenkoppen. De omvang van het lek is dusdanig groot dat de halve Amerikaanse bevolking slachtoffer kan worden van identiteitsfraude.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
11/10/2017
Ondernemen

Administratie, de spil van je organisatie!

Al 11 jaar ben ik de vaste administratieve spil van FRMWRK. Ik zorg ervoor dat dagelijkse taken - van inkoopfacturen tot kasafschriften - accuraat worden afgehandeld. Mijn inzet straalt niet alleen af op een kloppende administratie, maar ook op de vertrouwensrelaties met klanten, leveranciers en personeel.

12/9/2017
HRMWRK

Mijn tips en inzichten voor persoonlijke ontwikkeling

Ruim 3,5 jaar geleden maakte ik mijn entree bij FRMWRK. Ik solliciteerde destijds op de functie van lead developer. Maar na een goed gesprek met het management trok ik voor mezelf de conclusie: 'dat kan ik nog niet'. Gelukkig werd me de kans geboden op een functie in te stappen die wél veilig voelde.

Ivo Andriessen
QA Specialist
23/8/2017
Online Marketing, Ondernemen

Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?

Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
16/8/2017
Ondernemen

‘Voortschrijdend inzicht, dat heb ik toch niet?!’

Al voor de handtekening spreek ik over voortschrijdend inzicht. Waarom? Om zo goed mogelijk de juiste verwachtingen te scheppen. De meeste opdrachtgevers kunnen zich goed voorstellen dat voortschrijdend inzicht iets is wat je als ondernemer in een dergelijk IT traject kunt verwachten.

Johan van den Bosch
Chef Operatie
19/7/2017
Ondernemen

Waarom je als ondernemer scherpe prioriteiten moet stellen

Wanneer je eigen onderneming begint te groeien, groeit je to-do-list net zo hard mee. En toegegeven, daar moet je je weg in leren vinden. Nu we als FRMWRK een team van professionals om ons heen hebben waarmee we sámen webshops en websites ontwikkelen, wil ik deze ondernemersles graag met anderen delen.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
5/7/2017
Ondernemen, Online marketing

Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers

Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.

3/5/2017
Webshop Ontwikkeling

Het groeiproces van jouw webshop

Als ik aan je vraag hoe het groeiproces van een plant er uitziet, dan zal je in grote lijnen het volgende vertellen: "Je plant een zaadje in een beetje aarde. Je geeft het zaadje regelmatig water en verpot het plantje naar een grotere pot als ie groeit.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
26/7/2016
ROI Strategie

5 handige tips om de orderwaarde in jouw webshop te verhogen!

Naast de conversiepercentage en aantal orders is de orderwaarde een belangrijke peiler in het verhogen van je webshop omzet en hieraan gerelateerd een hoger rendement. In deze blog belicht ik 5 mogelijkheden om je orderwaarde in je webshop te verhogen.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
9/12/2015
Online Marketing, ROI Strategie

De waarde van een goede productdetailpagina

Het zal je niet verbazen als ik zeg dat het besluit om een product aan te kopen, veelal op de productdetailpagina (pdp) ligt. Deze pagina bevat alle noodzakelijke informatie om het product te kopen, toch? In praktijk blijkt dit vaak niet het geval.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
12/11/2015
Online Marketing

De Roadmap, werken naar de stip op de horizon

Als e-commerce bureau houden wij ons dagelijks bezig met het ontwikkelen van nieuwe webshops. Daarbij hanteren wij de agile scrum methodiek en op die manier, met korte intensieve sprints, zetten we een prachtige en goed werkende Magento 2 webshop neer.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
3/11/2015
ROI Strategie, Webshop Ontwikkeling

Waarom gebruiken wij de Scrum Agile projectmethodiek?

Onlangs heb ik een blog geschreven over Sprint 0 binnen ons Agile Scrum aanpak. In deze blogpost leg ik beknopt aan je uit waarom wij voor de Agile Scrum aanpak hebben gekozen en waarom deze in onze ogen het beste past bij onze werkzaamheden: website en webshop ontwikkeling.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
2/11/2015
Webshop Ontwikkeling

Headless Drupal: de voordelen en nadelen

De laatste tijd hoor je de term headless Drupal, ook wel Decoupled Drupal genoemd, steeds vaker. Een logische verklaring als je kijkt naar de populariteit van client-side frameworks. Wat zijn nou de voordelen van deze client-side frameworks in combinatie met Drupal?

Stefan Luk
Front-end Developer
17/10/2015
Webshop Ontwikkeling

Sprint 0; een goed begin is het halve werk!

Onze aanpak is volledig gebaseerd op de Scrum Agile projectmethodiek en binnen deze methodiek wordt er gesproken over een Sprint 0, maar wat is het nou precies en wat bereiken wij ermee? In deze blogpost probeer ik je een goed beeld te geven van de waarde van deze fase.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
16/10/2015
Online marketing, Webshop ontwikkeling

Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager

Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.

21/8/2015
Webshop Ontwikkeling

Scalable Vector Graphics (SVG)

In de tijd van verschillende apparaten met verschillende resoluties zoals retina, 4k en zelfs 8k kun je stellen dat het qua bandbreedteverbruik niet ideaal is vol in te zetten op afbeeldingen en video's. Is SVG de oplossing?

Nick Lagendijk
UX Specialist
14/7/2015
Webshop Ontwikkeling

Hoofdletters maken met CSS

De eerste vraag die in je opkomt is waarschijnlijk “waarom zou je dit willen?”. Normaal gesproken zou het niet nodig moeten zijn om hoofdletters te maken met CSS. Er zijn echter situaties denkbaar waarbij dit wel nodig is.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
27/3/2015

Webshop Ontwikkeling.

Online marketing, Webshop ontwikkeling

Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager

Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.

21/8/2015
Webshop Ontwikkeling

Headless Drupal: de voordelen en nadelen

De laatste tijd hoor je de term headless Drupal, ook wel Decoupled Drupal genoemd, steeds vaker. Een logische verklaring als je kijkt naar de populariteit van client-side frameworks. Wat zijn nou de voordelen van deze client-side frameworks in combinatie met Drupal?

Stefan Luk
17/10/2015
Webshop Ontwikkeling

Denken in problemen: de weg naar een (nóg beter!) online platform

Doe jij het ook wel eens, te snel denken in termen van oplossingen? Niet alleen in de online wereld, maar ook offline zorgt ons oplossingsgericht denken regelmatig voor aannames- en dus mismatches. Bij mij ook. Laatst nog bijvoorbeeld, toen ik een activiteit bedacht voor een groep jonge meiden aan wie ik leiding geef bij de scouting.

31/1/2018
ROI Strategie, Webshop Ontwikkeling

Waarom gebruiken wij de Scrum Agile projectmethodiek?

Onlangs heb ik een blog geschreven over Sprint 0 binnen ons Agile Scrum aanpak. In deze blogpost leg ik beknopt aan je uit waarom wij voor de Agile Scrum aanpak hebben gekozen en waarom deze in onze ogen het beste past bij onze werkzaamheden: website en webshop ontwikkeling.

Thomas van Rooijen
2/11/2015

ROI Strategie.

ROI Strategie

Waarom je juist nu in een webshop moet investeren

Je hebt vast wel eens berichten gekregen van vlotte verkopers of marketeers in de trant van: ‘De coronacrisis is hét moment om jouw online aanwezigheid uit te breiden!’ of ‘E-commerce is écht de toekomst, sluit je nu bij ons aan!’ Onze afkeer jegens dit soort types is minimaal net zo groot als de jouwe. Misschien zelfs groter.

Muhammed Aydogan
2/12/2020
ROI Strategie

5 handige tips om de orderwaarde in jouw webshop te verhogen!

Naast de conversiepercentage en aantal orders is de orderwaarde een belangrijke peiler in het verhogen van je webshop omzet en hieraan gerelateerd een hoger rendement. In deze blog belicht ik 5 mogelijkheden om je orderwaarde in je webshop te verhogen.

Thomas van Rooijen
9/12/2015
ROI Strategie, Webshop Ontwikkeling

Waarom gebruiken wij de Scrum Agile projectmethodiek?

Onlangs heb ik een blog geschreven over Sprint 0 binnen ons Agile Scrum aanpak. In deze blogpost leg ik beknopt aan je uit waarom wij voor de Agile Scrum aanpak hebben gekozen en waarom deze in onze ogen het beste past bij onze werkzaamheden: website en webshop ontwikkeling.

Thomas van Rooijen
2/11/2015
Online Marketing, ROI Strategie

De waarde van een goede productdetailpagina

Het zal je niet verbazen als ik zeg dat het besluit om een product aan te kopen, veelal op de productdetailpagina (pdp) ligt. Deze pagina bevat alle noodzakelijke informatie om het product te kopen, toch? In praktijk blijkt dit vaak niet het geval.

Thomas van Rooijen
12/11/2015

Online Marketing.

Online Marketing

Hand in hand: FRMWRK en Zadkine

FRMWRK ontwikkelt. En nu ook in het onderwijs. Zeer recentelijk zijn wij namelijk een samenwerking met het ROC Zadkine aangegaan, met de 010 E-com Academy om precies te zijn. Binnen deze splinternieuwe opleiding gaan wij helpen met de invulling van een onderwijsmodule, om zo de volgende generatie online marketeers te vormen.

Kelvin IJsselstijn
10/3/2020
Online Marketing

Uitgelicht: drie linkbuilding cases

Wil je beter gevonden worden in Google, dan is linkbuilding één van je hoogste prioriteiten. Het online marketing team van FRMWRK is net als veel andere SEO experts van mening dat linkbuilding de belangrijkste rankingfactor is. Denk je daarbij meteen aan het werven van relevante externe links?

Kelvin IJsselstijn
28/2/2019
Online marketing, Webshop ontwikkeling

Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager

Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.

21/8/2015
Ondernemen, Online marketing

Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers

Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.

3/5/2017
Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie

Bekijken onze cases.

Niet woorden maar daden. Bekijk wat wij tot nu toe hebben gerealiseerd voor onze klanten!

naar cases