In een raketvlucht door 2019

met pieken en dalen

De doelen van 2019

FRMWRK ontwikkelt, dat is een gegeven. Sinds dit jaar ben ik een trots lid van FRMWRK en het ‘klantontwikkelteam’ van dit echte Rotterdamse e-commercebureau. No-nonsense en goudeerlijk. Wij vinden het écht belangrijk dat onze klanten blijven groeien, en wij zetten alles op alles om dit te realiseren. Daarom stellen wij met elke klant ieder jaar doelstellingen en rekenen dit door in een business case. Het afgelopen jaar was een bewogen jaar, eentje waarin wij veel hebben geleerd. Daarom houden wij onszelf een spiegel voor: hebben wij in 2019 al onze klanten voldoende kunnen laten ontwikkelen?

Enkele succesvoorbeelden van 2019

Wij leven mee met onze klanten. Dus als zij achterliggen liggen op hun doelstellingen, zitten wij er na kantooruren nog over te peinzen. Wat ik zeker weet, is dat wij er afgelopen jaar alles aan hebben gedaan om onze klanten te helpen, wat ik mooi kan illustreren aan de hand van twee voorbeelden. Sommige klanten groeien ieder jaar als een tierelier, zoals Car Repair Online Products, of kortweg CROP. De onderneming begon, naar hun zeggen, als ‘’een uit de hand gelopen liefde voor auto’s en autolak’’. Nu zijn zij één van de grootste internationale spelers in de wereld van paint en non-paints: jaarlijks groeit de onderneming met meer dan dertig procent en wordt er structureel meer omzet gedraaid dan het jaar daarvoor. CROP is geen uitzondering, zeker niet zelfs. Eén van onze andere klanten, Eastern Trading Agencies, groeide vorig jaar met meer dan 80 procent! Wij hebben ze in 2019 helpen overstappen van Magento 1 naar Magento 2, wat zijn vruchten af lijkt te werpen.

Sommige doelen vragen om een lastigere aanpak

Maar natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn, soms blijkt het - ondanks uiterste krachtsinspanningen - niet mogelijk om doelen te behalen. Een goed voorbeeld daarvan is een andere klant, die actief is binnen de fietssector. Dit is niet alleen een lastige branche met een lage winstmarge op producten, ook de propositie was het helaas nét niet, waardoor 2019 tegenviel. Maar ook wij hebben goede voornemens gemaakt; samen met de ondernemer in kwestie gaan wij ervoor zorgen dat er dit jaar de doelstellingen worden behaald. Zo staat er een rebranding en een herpositionering op de planning, zonder dat zij gaan inleveren op hun geweldige service en dienstverlening. 2020 wordt hun jaar, dat weet ik zeker.

Klantrelaties zijn zeer belangrijk bij FRMWRK

Verder vinden wij het belangrijk om een goede vertrouwensband met onze klanten te scheppen, dat helpt namelijk enorm als je samenwerkt en doelen wilt behalen. Wij zijn niet zomaar een e-commercebureau, zie ons meer als een sparringpartner met tal van creatieve ideeën. Die dan toevallig gespecialiseerd is in Magento en online marketing. Daarnaast gaan wij begin 2020 met al onze klanten om de tafel, om te bespreken wat zij van dit jaar willen maken. Meer hierover lees je in onze volgende blog, die inzoomt op het aankomende jaar.

Niet lullen, maar poetsen

Wij hebben écht Rotterdams DNA: recht voor zijn raap, we verbloemen niets we zijn pro-actief en goudeerlijk. Dit doen wij niet om gemeen te zijn, nee, maar juist om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Want FRMWRK ontwikkelt. 

Meer weten over dit onderwerp?

Neem dan eens contact op met:
Sanne
Klantontwikkelaar
0108200320