Het groeiproces van jouw webshop

Als ik aan je vraag hoe het groeiproces van een plant er uitziet, dan zal je in grote lijnen het volgende vertellen: "Je plant een zaadje in een beetje aarde. Je geeft het zaadje regelmatig water en verpot het plantje naar een grotere pot als ie groeit. Door het kiezen van de juiste plek met zonlicht en goede verzorging - eventueel met wat extra voedingsstoffen - wordt het de plant die je voor ogen hebt". Eens, toch? Wij zijn van mening dat het groeiproces van een goede webshop in de basis dezelfde stappen volgt als het plantje. Het vergt tijd, aandacht en aanpassingsvermogen!

Wij helpen je ontwikkelen

Wij helpen onze klanten dit groeiproces te doorlopen, wij helpen je ontwikkelen! Het neerzetten van een succesvolle webshop begint bij een helder en concreet doel: wat willen wij bereiken. Geen ellenlange documenten met tekst, maar gewoon concreet, wat moet de webshop gaan bijdragen aan de business van de onderneming. Dit is de businesscase. Dit geeft ons houvast in het nemen van besluiten in het verloop van het groeiproces.

We realiseren ons dat een businesscase gebaseerd is op een groot aantal aannames, waardoor het geen (kei)hard gegeven is. Sterker nog, we moeten ervoor waken dat het geen "management by excel" wordt. Het verhogen van de conversiepercentage van 1% naar 2% in onze excelsheet zorgt voor een verdubbeling van de omzet, heel simpel. Ondanks dit gegeven is het een prima toetsingsmiddel waarbinnen je met een bepaalde zekerheid kan zeggen of iets wel of niet haalbaar is. Vanuit die gedachte gaan we met elkaar aan de slag.

Meten is weten

De aannames in de businesscase kan je maar op één manier valideren, door het daadwerkelijk te doen! Niet met grote stappen snel thuis, nee, met kleine stapjes toetsen of hetgeen beschreven is ook daadwerkelijk waar is. Belangrijker nog, we moeten in staat zijn om onszelf aan te passen als iets anders uitpakt dan vooraf bedacht of becijferd.

Goed basis fundament

Ons advies is dan ook om te starten met een goed basis fundament, in een bureauterm het "minimum viable product". Een webshop die alle "basis" functionaliteiten in zich heeft om te voldoen aan de "basis" van vereisten van onze businesscase. Dit basis fundament bevat uiteraard al een groot aantal "best practices" die wij al hebben getoetst in voorgaande projecten. Hiermee maken wij direct een vliegende start. Wij voorkomen echter dat wij in de valkuil stappen dat wij direct die plant met die prachtig mooie paarse bloemen kweken. Het zou toch zonde zijn dat wij met z'n allen overtuigd zijn van die paarse bloemen en uit de praktijk blijkt dat jouw klant liever witte wil? Oeps, weg tijd en geld. Op basis van gebruikersanalyse en webshopdata gaan we samen aan de slag, oftewel we gaan optimaliseren. Optimalisaties waarvan wij met "grote" zekerheid kunnen zeggen dat deze bijdragen aan ons gestelde doel. Denken vanuit een duidelijke strategie en roadmap is bij ons dan ook een must.

Vanuit het feit dat wij een lange termijn samenwerking met jou hoog in het vaandel hebben staan, vinden wij het van belang dat (vrijwel) iedere euro die je in ons investeert moet bijdragen aan het bereiken van het doel, jouw doel. Mochten wij niet voldoende toegevoegde waarde kunnen bieden, dan gaan wij samen bepalen welke stappen wij moeten ondernemen: afbouwen of doorgaan. Wij gaan voor het eerlijke verhaal, open en oprecht! FRMWRK, ontwikkelt.

Ben jij benieuwd hoe wij jou kunnen helpen ontwikkelen en ben jij bereid je businesscase aan ons te vertellen en door ons te laten beoordelen, neem dan vandaag nog contact met mij op, de koffie of thee staat klaar!

Wil je eens samen naar jouw businesscase kijken?

Neem dan eens contact op met:
Thomas
Managing Partner
010 8200 320