Ik hou je in de gaten…

De Service Manager die je in de gaten houdt

Service Manager, what’s in a name? Nou, een hele hoop. Ik bewaak de werkzaamheden die horen bij jouw roadmap to success en hou iedereen zowel scherp als op schema. Natuurlijk hoop je als opdrachtgever dat ik ‘lekker pro-actief’ te werk ga voor je.  Daar mag je zeker van zijn. Maar ja, pro-actief: een jeukwoord én kernwaarde, een veelgeziene USP op menig bedrijfswebsite. Hoewel het een hele hoop betekent, zegt het eigenlijk helemaal niks. Want iedereen kan het roepen. En daarom geef ik je vandaag drie levende voorbeelden van Rotterdamse pro-activiteit. Zó kan het ook.

Efficiënt omgaan met Magento 2 Collectief

Inmiddels ben je ongetwijfeld bekend met ons Magento 2 Collectief. Hoewel de webshops van de leden aan de voorkant totaal verschillend zijn, is het basisplatform bij iedereen hetzelfde. All the good stuff zit er dus in…maar ook de bugs. Tja, daar ontkom je nu eenmaal niet aan bij een nieuw platform. Signaleren we een bug op platform A? Dan vertalen we de oplossing daarvoor direct door naar de andere platforms, zonder dat ze het in de gaten hebben. Logisch toch?

Wedden dat je webshop uit de lucht valt?

Een van onze opdrachtgevers ging een druk weekend tegemoet. Online dan, want Black Friday stond voor de deur. Ik stelde serieuze vraagtekens bij de capaciteit van de hosting, wat ons toch wat aan de lichte kant leek voor Black Friday. “Dat valt toch wel mee?”, zei onze klant toen ik hem aan de lijn had. Google Analytics vertelde mij echter wat anders. Ik grapte: “die 4000 bezoekers die je gisteren op je webshop had zal ik voortaan bij je winkel langs sturen, dan merk je het vanzelf”. De klant lachte en was overduidelijk verbaasd van zijn bezoekersaantal. Lolletje. De klant geloofde dat opschalen niet nodig was, maar een wedje om een kratje bier hebben we natuurlijk wel gemaakt. Achteraf had de klant overigens gelijk; de capaciteit van de hosting paste bij de uiteindelijke hoeveelheid bezoekersaantallen en vice versa. Maar vooruitdenken is natuurlijk belangrijker dan wie er uiteindelijk gelijk heeft.

Wat ik het liefste wil? Dat jouw investering in je online platform geld oplevert. Veel meer dan je erin gestopt hebt. Liever vandaag dan morgen. Dus laten we samen alle records breken in 2019. Ik heb er ongelooflijk veel zin in!

Oude slingers

Op een vrijdagmiddag bezocht ik de homepagina van één van onze klanten. Wat ik daar zag? De eigenaar had de virtuele kerstslingers al opgehangen. Een mooie banner met een geweldige deal kwam me online tegemoet. Helaas was de aanbieding al een jaar verstreken: de banner was zichtbaar opnieuw in gebruik genomen, alleen de verloopdatum was niet aangepast. Tóch wel fijn als iemand zo nu en dan je content in de gaten houdt, toch?

Wat ik het liefste wil? Dat jouw investering in je online platform geld oplevert. Veel meer dan je erin gestopt hebt. Liever vandaag dan morgen. Dat is een heel ander uitgangspunt dan ‘service leveren’. De rekensom is namelijk kinderlijk eenvoudig: als jij ambities bereikt, doen wij dat ook. Dus laten we samen alle records breken in 2019. Ik heb er ongelooflijk veel zin in!

Meer weten over service management?

Neem dan eens contact op met:
Jordy
Service Manager
010 8200 320