Blog overzicht

Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?

Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.

Bijgewerkt:

August 16, 2017

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
Contents

Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is. En dus is het essentieel om te weten wat je doet, waarom je dat doet en hoe je dat doet. Deze drie elementen vormen de kern van een zogenoemde propositie. Met de Golden Circle methode van Simon Sinek hebben we destijds onze claim nieuw leven ingeblazen. Maar hoe weet je nu of die claim ook aanslaat?

Samen ontwikkelen

Laten we beginnen met onze eigen claim “FRMWRK ontwikkelt”. Wat betekent ontwikkeling, en in welke zin van het woord maken wij onze claim waar? Het zal je vast niet ontgaan zijn dat wij websites en webshops ontwikkelen. Maar die vorm van ontwikkeling dekt slechts een deel van de betekenis die wij aan het woord ontwikkeling toekennen. Wij willen namelijk niet alleen het online platform van het bedrijf ontwikkelen, maar de ondernemer en zijn organisatie in het algemeen. Verbinding, persoonlijk contact en een duurzame relatie vormen daarin de onmisbare schakels. En laten we vooral niet voorbij gaan aan het wederzijdse aspect van ontwikkeling: wij laten ons ook heel graag ontwikkelen door opdrachtgevers. Hierover meer te lezen in onze business cases.

Mijn onderzoek

Marktonderzoek, interviews; via allerlei wegen heb ik data verzameld om antwoord te kunnen geven op die ene belangrijke vraag. Over het algemeen luidt de conclusie dat opdrachtgevers onze claim herkennen. Maar ook dat ze vrijwel altijd druk zijn met het runnen van hun onderneming, waardoor ze weinig tijd hebben om zich vakinhoudelijk te verdiepen in (de toekomst van) hun platform. Leuk dus, die ‘ontwikkeling’, maar hoe maak je ‘m bereikbaar?

De volgende stap

Door middel van het schrijven van vakinhoudelijke content en whitepapers, hopen we ondernemers hiermee te kunnen helpen. De content is laagdrempelig bereikbaar en leest makkelijk weg, waardoor men tóch op de hoogte van de laatste, relevante ontwikkelingen kan blijven.

In de nabije toekomst kun je van ons ook kennissessies verwachten. Hierin gaan we ondernemers laagdrempelig - en passend bij hun drukke zakelijke bestaan - helpen bij de volgende stap van hun (online) business. We realiseren ons dat we veel kennis in huis hebben en dan is het onze opdracht om die eenvoudig bereikbaar te maken voor iedereen die zich graag wil ontwikkelen. Ook met een online community en spreekuren willen we daar graag aan bijdragen, hierover in een latere blog meer.

Naar aanleiding van mijn onderzoek wil ik jou graag aanmoedigen om zelf ook de impact en het effect van jouw merkpropositie te toetsen in de praktijk. Praat erover met opdrachtgevers en mensen om je heen. Herkennen zij zich in jouw claim? Wellicht geeft dit onderzoek je waardevolle inzichten. Natuurlijk delen wij ook graag onze visie met je.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist

Ken jij ons team al? Check hier al onze specialisten!

FRMWRK Podcast

Op Weg Naar 20 Miljoen is onze e-commerce podcast waarin je leert betere beslissingen te maken in jouw online groei.

Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie