Onboarding: de eerste 3 maanden bij FRMWRK

#HRMWRK #5

In de serie #HRMWRK lees je meer over hoe het is om te werken bij FRMWRK. In #5 lees je over de onboarding: hoe bevallen de eerste drie maanden bij FRMWRK? We vroegen het de nieuwste aanwinsten Yoerik en Sanne. 

De twee ambitieuze nieuwkomers Sanne Haringa (Klantontwikkelaar, 28 jaar en woont in Rotterdam Centrum) en Yoerik Venus (34 jaar, SEO-specialist en woont in Spijkenisse) hebben hun eerste periode bij FRMWRK achter de rug. Sanne deed onder meer in Australië ervaring op in klantcontact en projectmanagement en was in haar laatste functie Customer Happiness Officer. Yoerik is opgeleid in technische bedrijfskunde en deed ervaring op in SEO en online marketing bij onder meer XSARUS, Alhra en via zijn eigen webshop.

Wat trok jullie over de streep om bij FRMWRK te solliciteren? 

Sanne: “Ik zocht een uitdagende baan in klantcontact. De vacature bij FRMWRK sloot goed aan, ik mag de verbindende factor zijn tussen onze diensten en onze klanten. Tijdens de sollicitatiegesprekken voelde het meteen goed aan. Het was niet alleen inhoudelijk, maar ook persoonlijk. De keuze was snel gemaakt.”

Yoerik: “Ik wilde me verder ontwikkelen in SEO, maar ook in andere facetten van online marketing. Dat kan bij FRMWRK. Ik was onder de indruk van het goed doordachte sollicitatieproces. Met gesprekken op niveau, professioneel maar ook persoonlijk. Ik kreeg meteen het gevoel dat dit een bureau is dat goed is voor zijn werknemers.”

In hoeverre kloppen de verwachtingen die je had? 

Sanne: “De verwachtingen waren duidelijk; ik vervul een nieuwe functie binnen FRMWRK. De invulling daarvan staat open. Dat maakt het enerzijds fijn om het in vrijheid zelf samen te stellen, anderzijds is het ook weleens complex. Gelukkig krijg ik de ruimte, maar ook de begeleiding om de functie goed in te vullen.”

Yoerik: “De verwachtingen kloppen gelukkig voor het grootste deel. De sfeer is goed! Ik werd al uitgenodigd voor het teamuitje voordat ik in dienst kwam. Zo voelde ik me op mijn eerste werkdag al thuis. De cultuur is echt Rotterdams. Gezellig, hecht en open. Ik ben wel verrast door de vele vernieuwingen voor Magento. Daar ligt voor mij de mooie uitdaging om het platform nog verder te optimaliseren voor SEO. ”

Hoe heb je de eerste paar maanden ervaren?

Sanne: “Goed! Het team is echt Rotterdams; casual, leuk met elkaar. We sluiten de week af met een gezellige vrijmibo. Naar de invulling van mijn functie was het dus even zoeken, maar ik heb het samen met Thomas en Jan Willem structuur gegeven en nu kan ik er prima mee vooruit.” 

Yoerik: “Positief! Ik kon al vrij snel aan de slag na de onboarding. Er ligt een goede infrastructuur voor alle systemen en inlogs, zodat ik me makkelijk kon inwerken. De klantrelaties zijn ook goed. Heel persoonlijk, met korte lijnen; daar bereik je veel mee. En er heerst een fijne sfeer in het team. Zelfs nadat er gegamed is in de pauze, haha!”

Wat is jullie het meest opgevallen bij FRMWRK?

Sanne: “De open sfeer met elkaar. Iedereen loopt makkelijk naar elkaar toe en helpt elkaar. Zo helpen we in teamverband ook onze klanten verder. Die vinden het prettig dat iedereen in het team meedenkt in hun plannen. Dat ik de verbindende factor mag zijn en toegevoegde waarde kan leveren maakt het extra leuk.”

Yoerik: “De samenwerking is hier hechter dan normaal, juist ook tussen marketing en techniek. Er heerst geen eilandcultuur, maar we zijn echt één bedrijf. Iedereen is toegankelijk en denkt met je mee. Verder heb ik veel invloed op mijn eigen functie en krijg ik de vrijheid om het op mijn eigen manier te doen. Dagelijks toetsen we elkaar op wat we doen: werkt het voor klanten en collega’s? Er is veel aandacht voor jou en voor je ontwikkeling, van een kaartje op je verjaardag tot 360-graden-feedback. We investeren hier in elkaar.”

Hoe ziet jullie toekomst eruit bij FRMWRK?

Sanne: “Als klantontwikkelaar zorg ik ervoor dat de doelstellingen van onze klanten helder zijn en vertaal ik die naar jaar-, kwartaal- en maanddoelstellingen. Op basis daarvan stem ik de werkzaamheden af voor het online marketingteam en het development-team. Mijn doel is om onze klanten elk jaar te laten groeien met minimaal 20%, soms lukt het om ver daarboven te scoren. Verder is mijn dag geslaagd als iedereen enthousiast voor onze klanten werkt en als klanten de zekerheid ervaren dat ze bij mij terecht kunnen.”

Yoerik: “Als SEO-specialist werk ik samen met developers en marketeers aan betere vindbaarheid voor onze klanten. Ik breng kansen in kaart en zorg ervoor dat we de webshops die wij beheren optimaliseren op de vlakken techniek, content en autoriteit. Mijn doel is om enerzijds slimme SEO-verbeteringen door te voeren aan ons Magento-platform en om anderzijds specifiek onze klanten naar marktleidende posities binnen hun branches in de zoekmachines te koersen.”

Heb je een HRM gerelateerde vraag?

Neem dan eens contact op met:
Suzanne
HR medewerker