Onze nieuwe young professionals

Wouter, Pelle, Suzanne en Nigel stellen zichzelf voor

FRMWRK ontwikkelt, ook als je aan de vooravond van je professionele carrière staat. Neem het niet van ons aan, maar van onze vier kersverse stagiair(e)s. Sinds begin februari lopen Wouter, Pelle, Suzanne en Nigel bij ons rond op kantoor, alle vier laatstejaars studenten. De komende maanden gaan zij keihard aan de bak, want ze hebben ervoor gekozen om hun afstudeerscriptie bij FRMWRK doen. Hieronder introduceren wij deze jonge honden, en willen we één ding van ze weten: waarom e-commerce bureau FRMWRK?

 

Wouter, commerciële economie

Deze jongeman wist in september al dat hij bij FRMWRK wilde gaan afstuderen. Hij gaat zich focussen op het personaliseren van webshops. "Webshops hebben data nodig voordat zij kunnen gaan personaliseren. FRMWRK heeft enkele kleinere klanten, waardoor het langer duurt om data te verzamelen. Zonde van je tijd, dus ik ga onderzoeken of er andere creatieve manieren zijn om data in te zetten om webshops te personaliseren."

Via LinkedIn is Wouter naar een afstudeeropdracht gaan zoeken, zo kwam hij in contact met Thomas van Rooijen. Het bleek al snel een gelukkig huwelijk: "Thomas zei direct dat we wel wat voor elkaar konden betekenen. Daarnaast bleek FRMWRK veel ervaring te hebben met afstudeerders, dat gaf wel echt de doorslag. Plus ik kreeg het idee dat ik hier niet alleen maar glazen af hoef te wassen als stagiair."

Pelle, commerciële economie

Pelle, een oud-klasgenoot van Wouter, komt niet alleen afstuderen, maar ook zijn horizon verbreden. "Ik was op zoek naar een afstudeeropdracht en toen kwam FRMWRK voorbij. De combinatie van Magento 2, Drupal en online marketing vond ik heel interessant, juist omdat ik er nog niet zo veel van afweet. Daarna had ik gesprekken met onder andere Thomas, die waren allemaal erg enthousiast en positief. Dat heeft mij toen wel overtuigd."

Net als Wouter, gaat ook Pelle gaat zich richten op klantonderzoek: "Eigenlijk bestaat mijn afstudeeropdracht uit twee delen, uit twee vraagstukken. Eerst ga ik kijken wie de ideale klant van FRMWRK is, en hoe deze beslist in zijn besluitvorming. Zodra ik dat weet, ga ik op basis van deze gegevens onderzoeken hoe FRMWRK deze klant ook het beste kan helpen."

Suzanne, HRM

Geen klantontwikkeling, maar talentontwikkeling, daar gaat Suzanne op focussen het komende half jaar. "FRMWRK is een aantal jaar geleden overgestapt naar een nieuw HR-beleid. Het idee daarvan is dat medewerkers zich richten op hun eigen ontwikkeling, maar anderzijds moet dit wel meetbaar zijn voor het management, helemaal omdat er een beloning aan zit gekoppeld. Tussen deze idealen zit een ‘gap’, en het is aan mij om te onderzoeken hoe die gevuld kan worden."

Haar eerste gesprek met Thomas had ze toen ze nog in Zuid-Afrika zat, voor haar minor. "Dat eerste gesprek voelde onmiddellijk vertrouwd. Verder vind ik het fijn dat alles en iedereen zo open is op kantoor, het is niet zo formeel. Daarnaast zijn de lijntjes bij FRMWRK lekker kort, dus als ik een vraag heb of iets wil doorvoeren hoef ik het maar aan Thomas te vragen."

Nigel, informatica

In tegenstelling tot zijn collega-stagiair(e)s, studeert Nigel geen commerciële economie of HRM, maar informatica. Zijn afstudeeropdracht is daarom aanzienlijk anders, maar zijn enthousiasme niet minder. "Het woord framework spreekt al heel erg voor zich, het is namelijk een bekend woord in de developers-wereld, daarom sprak de organisatie FRMWRK mij ook direct aan. Daarna heb ik gesolliciteerd bij Thomas, dat ging heel vlot en het klikte eigenlijk direct."

Het onderwerp van Nigels onderzoek ligt ook niet bij klant- of personeelsontwikkeling, maar bij development. "Voor mijn afstudeeropdracht ga ik de twee content management systemen - Magento 2 en Drupal - met elkaar verbinden door middel van een JavaScript, genaamd React. Als resultaat betekent het dat je dan een e-commerce platform kunt bouwen met twee systemen, vanuit één applicatie." Concreet gezien houdt dit in: meer mogelijkheden om webshops te bouwen en perfectioneren. Ook goed voor de klant dus.