Blog overzicht

Personal development van medewerkers, sleutel tot zakelijk succes?

Als organisatie zijn we enkele maanden terug een nieuwe weg ingeslagen. Ons streven: duurzame groei. Of anders gezegd: groeien vanuit hoofd en hart. Dat onze mensen een sleutelrol vervullen op de weg naar groei wisten we al, dat bewijzen ze keer op keer.

Bijgewerkt:

February 20, 2018

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
Contents

Als organisatie zijn we enkele maanden terug een nieuwe weg ingeslagen. Ons streven: duurzame groei. Of anders gezegd: groeien vanuit hoofd en hart. Dat onze mensen een sleutelrol vervullen op de weg naar groei wisten we al, dat bewijzen ze keer op keer. Maar wat doen we eigenlijk om hun persoonlijke potentie écht vrij baan te geven? Het heeft ons gebracht tot een inmiddels belangrijk topic binnen onze club: personal development.

Innovatie met vrijheid

Innovatie is sinds de start van het traject met Peekaboo een van de speerpunten binnen onze organisatie. Personal development is daaraan direct gerelateerd. Laat ik voorop stellen dat personal development niet vrijblijvend is. In onze visie dient iedere medewerker minimaal één dag per maand met personal development bezig te zijn. Drie dagen per kwartaal, tweeënhalve week per jaar volle focus op iets wat de medewerker interesseert, uitdaagt of wil uitzoeken. Dat kan variëren van vak gerelateerde onderwerpen tot mindfulness, communicatie en time management. In de invulling zijn medewerkers dus volledig vrij, maar zij hebben wel de mogelijkheid om zich aan te sluiten bij een van de door henzelf benoemde kernthema’s. Zo kunnen er ook groepen gevormd worden van collega’s die ongeacht hun team en functie gezamenlijk hun personal development dag willen wijden aan een gemeenschappelijke interesse. Zo kan het onderwerp headless development bijvoorbeeld rekenen op de interesse van een aantal FRMWRK’ers.

“Sorry, de business gaat nu even voor…”

…zal geen manager hier zeggen. Personal development staats rotsvast in de planning. Er zijn uren voor vrijgemaakt en we verlangen dat medewerkers ze ook benutten. Hun agenda’s zijn geblokt op de door hen gereserveerde dag. Ze hebben een planning die wij met geen mogelijkheid kunnen én willen overrulen. Waarschijnlijk ken je het zelf ook wel: je komt nooit toe aan dat ene goede boek omdat er altijd wat ‘tussenkomt’. Uiteindelijk valt en staat alles natuurlijk met prioriteiten, en die zijn hier glashelder: de ontwikkeling van onze medewerkers gaat voor.

Online resultaat start met ontwikkelen.

Onvoorziene problemen, topdrukte op de werkvloer en omzetdoelstellingen; ze komen binnen ieder bedrijf voor. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat ondernemers in eerste instantie wat huiverig zijn om budget en tijd vrij te maken voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, die op hun beurt alle vrijheid hebben in het geven van richting aan hun ontwikkeling.

Mijn advies: probeer het vanuit een ander perspectief te bekijken. Stilstand is per definitie achteruitgang, en dus is verandering de enige constante. Jezelf niet verder ontwikkelen en oude trucs blijven herhalen is niet meer van deze tijd. Medewerkers vragen zich in hun vrije tijd te verdiepen in hun vak is dat evenmin.

Wil je als organisatie duurzaam groeien, investeer dan in de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Het laat hen groeien in kennis, in zelfvertrouwen. In waarde naar elkaar, de klant en de organisatie. De energie die daarbij vrijkomt straalt niet alleen uit naar buiten, maar ook op jou als werkgever.

Blog Categorieën

Ronald van Rooijen
Managing Partner

Ken jij ons team al? Check hier al onze specialisten!

FRMWRK Podcast

Op Weg Naar 20 Miljoen is onze e-commerce podcast waarin je leert betere beslissingen te maken in jouw online groei.

Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie