Blog overzicht

ROI afspraak.

Met een ROI-aanpak kunnen wij als e-commerce bureau nog intensiever over marketing activiteiten nadenken. En als een idee daadwerkelijk zó goed is: dan kunnen wij er ook direct mee aan de slag, zonder overleg zolang we de ROI maar behalen.

Bijgewerkt:

October 11, 2021

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
Contents

Met een ROI-aanpak kunnen wij als e-commerce bureau nog intensiever over marketing activiteiten nadenken. En als een idee daadwerkelijk zó goed is: dan kunnen wij er ook direct mee aan de slag, zonder overleg zolang we de ROI maar behalen.

ROI Afspraak.

Als je een online marketing dienst afneemt, weet je één ding zeker: de afgenomen uren worden allemaal gespendeerd en vanzelfsprekend ook in rekening gebracht. Maar of resultaat in balans is met hetgeen wat het zou moeten opleveren, is maar de vraag. Bij een ROI afspraak is dat dus wél het geval.

Een ROI afspraak houdt in dat we afspreken wat de minimale ROI moet zijn. Als e-commerce bureau geven wij jou op deze manier zekerheid, waarvoor in ruil wij aan de slag kunnen zonder dat we tegen een vast aantal uren aan lopen per maand. Zolang de ROI maar behaald wordt.

We bespreken vooraf wat de geïnvesteerde euro móet opleveren – dat is immers het doel van deze afspraak. Continu maken we de afweging welke activiteiten een positieve bijdrage leveren aan jouw ROI. Zo creëeren we een bepaalde zekerheid aan rendement. Wanneer je een vast aantal uren inkoopt, dan blijven er mogelijk goede ideeën op de plank liggen. Want: de maandelijkse uren zijn immers op. En dat is zuur, want nieuwe en goede ideeën kunnen voor een groeiende omzet zorgen.

Met een ROI afspraak kunnen wij als e-commerce bureau nog intensiever over de activiteiten nadenken. En als zo’n idee daadwerkelijk zó goed is: dan kunnen wij er ook direct mee aan de slag, zonder overleg zolang we de ROI maar behalen.

Voorbeeld grafiek: ROI per dag voor een periode van 3 weken.

Wat zijn de voordelen van een ROI afspraak?

Voordat we gaan samenwerken met een klant krijgen wij vaak de vraag wat de ontwikkeling van een nieuwe webshop kost en dat is logisch, echter wordt daarbij slechts vanuit één kant, de kosten kant, geredeneerd en niet het perspectief wat de samenwerking kan opleveren, de resultaten kant. Met een ROI afspraak maken we dit vooraf bespreekbaar.

We bespreken vooraf wat de benodigde ROI dient te zijn. Dit wordt onder andere gedaan met behulp van een business case. Wij becijferen of jouw gewenste ROI reëel en haalbaar is in onze samenwerking. Zo blijven we niet hangen aan de kostenkant, maar denken we constructief na over wat de investering je gaat opleveren. Als we vervolgens een ROI afspraak hebben gemaakt is het tijd om te poetsen (en niet lullen). Op deze manier

  • levert jouw investering áltijd de afgesproken ROI op,
  • bespaar je tijd omdat het team van specialisten autonoom voor je aan de slag gaat,
  • benut je enkel de béste kansen die maximaal rendement opleveren en
  • heb je meer vrijheid omdat wij aan het roer gaan staan.

Is een ROI afspraak altijd mogelijk?

Natuurlijk zijn er ook scenario’s waarin het lastig is om met een ROI afspraak te werken. Bijvoorbeeld wanneer jij als ondernemer veel focus hebt op branding. Een ROI afspraak is namelijk voornamelijk gericht op een stijgende omzet door middel van toetsen en implementeren van conversie verhogende elementen, functionaliteiten en media. Je ziet dan heel snel wat werkt en wat niet. Bij branding is dit proces lang en zijn de resultaten vaak minder snel zichtbaar en hierdoor lastiger te vertalen naar directe euro’s.

Onze ervaring leert ook dat bij ondernemingen waarbij de e-commerce omzet minder dan 30% van hun totale omzet bedraagt deze aanpak suboptimaal is. Zij hebben meer focus en aandacht op andere kanalen om een ROI-aanpak te kunnen implementeren. En tot slot: je moet als (online) ondernemer wel in staat zijn om het roer deels uit handen te willen geven. De vrijheid die dat met zich meebrengt – juist dát maakt deze aanpak zo waardevol.

Blog Categorieën

Ronald van Rooijen
Managing Partner

Ken jij ons team al? Check hier al onze specialisten!

FRMWRK Podcast

Op Weg Naar 20 Miljoen is onze e-commerce podcast waarin je leert betere beslissingen te maken in jouw online groei.

Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie