Correctbook

Samen de wereld veroveren; de vruchtbare samenwerking tussen Correctbook en FRMWRK

''De professionaliteit van FMRWRK hadden wij nodig om de volgende stap online te maken.''
Een interview met Sam van Tol, oprichter van Correctbook, over het partnerschap met FRMWRK.

Het avontuur van Correctbook begon zes jaar geleden, met de idealen en ideeën van Sam van Tol. Correctbook produceert uitwisbaar schrijfmateriaal dat járen meegaat: de notities kan je uitwissen wanneer ze niet meer nodig zijn. En dat is aanzienlijk goedkoper dan constant nieuwe schriften en pennen aanschaffen. ‘’Wij willen een miljoen kinderen toegang geven tot schrijfmateriaal voor 2023. Correctbook strijdt tegen analfabetisme door een deel van haar omzet te gebruiken voor projecten waarbij wisbare schrijfmaterialen beschikbaar worden gesteld aan ontwikkelingsgebieden in de wereld waar schrijfmateriaal schaars is.’’ En om die strijd ook effect te voeren, besloot Van Tol in zee te gaan met FRMWRK.

Ongelimiteerd groeien

‘’We wilden een nieuwe website én online onze marketing naar een hoger niveau tillen’’, meldt Van Tol. Grappig feitje: Correctbook en FRMWRK zijn buren – ze opereren in hetzelfde pand. Maar, dit heeft geen rol gespeeld in het selectieproces verzekert Van Tol: ‘’Wij hebben meerdere leveranciers naast elkaar gezet en FRMWRK kwam als winnaar uit de bus. De reden is dat FRMWRK gespecialiseerd is in Magento webshops, ons een eerlijk beeld gaf en de manier van werken ons erg aanspreekt. We kijken naar resultaat en niet alleen naar kosten.’’ En tot dusver bevalt die samenwerking uitstekend.

Van Tol is fan van de ROI-aanpak die FRMWRK aanbiedt. ‘’De professionaliteit van FMRWRK hadden wij nodig om de volgende stap online te maken. Het leukst aan de samenwerking vind ik dat FRMWRK een model hanteert waarbij ze oneindig veel geld kunnen uitgeven. Dat klinkt misschien gek, zeker als klant zijnde, maar er wordt gekeken naar resultaat: X bedrag besteden wij bij een X resultaat. Op die manier kan FMWRK ons (bijna) ongelimiteerd laten groeien.’’

Een complexe, maatschappelijke missie

Maar hoe realiseer je zo een nobele missie? Allereerst met een duidelijke propositie en een kwaliteitsproduct. ‘’Daarnaast specialiseren wij ons in de supply chain van onze producten. Wij willen schrijfmateriaal overal ter wereld beschikbaar maken en daar hoort een complexere supply chain bij’’, vertelt Van Tol. Een eerlijke supply chain en gedegen management hiervan, dat past natuurlijk bij zo een maatschappelijk relevant product. En bij zo een complexe missie, hoort een kundig e-commercebureau. Daarom koos Correctbook voor FRMWRK. De grootste voordelen aan de samenwerking? ‘’Professionaliteit, een groei-mindset en specialistische kennis op alle fronten.’’

Een grootse toekomst

Van Tol droomt groot, hij wil de wereld veroveren met zijn Correctbooks. ‘’Dit gaan wij doen door onder andere hard te groeien in Nederland en met internationalisatie. Daarnaast zal Correctbook zich ook gaan vestigen in Afrika in 2021. In the end willen wij schrijven toegankelijk maken voor iedereen op de wereld.’’ Dat is een prachtige missie en deze wordt samen met FRMWRK gerealiseerd. Hoe Van Tol FRMWRK in vijf woorden zou omschrijven? ‘’ Groei-minded, professioneel, betrouwbaar, accuraat en kundig.’’ Een mooi compliment!

 

Onze opdrachtgevers

Wij zijn er voor de ambitieuze e-commerce ondernemer die aan onszelf doet denken.