Blog overzicht

Waarom je juist nu in een webshop moet investeren.

Je hebt vast wel eens berichten gekregen van vlotte verkopers of marketeers in de trant van: ‘De coronacrisis is hét moment om jouw online aanwezigheid uit te breiden!’ of ‘E-commerce is écht de toekomst, sluit je nu bij ons aan!’ Onze afkeer jegens dit soort types is minimaal net zo groot als de jouwe. Misschien zelfs groter.

Bijgewerkt:

December 2, 2020

(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
(Je) eigen team van e-commerce specialisten
Development en marketing onder een dak
30% jaar op jaar omzet groei
Contents

Je kent het wel...

Als ondernemer ben je vaak het doelwit van allerlei gladde figuren. Zij willen je overhalen om van hun product of dienst gebruik te gaan maken, ‘want die is het beste op de markt’. Natuurlijk. Je hebt vast wel eens berichten gekregen van vlotte verkopers of marketeers in de trant van: ‘De coronacrisis is hét moment om jouw online aanwezigheid uit te breiden!’ of ‘E-commerce is écht de toekomst, sluit je nu bij ons aan!’ Onze afkeer jegens dit soort types is minimaal net zo groot als de jouwe. Misschien zelfs groter.

Waarom? Omdat wij ook een e-commerce bureau zijn! We hebben een passie voor het vak. Daarom is het moeilijk om gladde verkopers iets te horen verkopen waar wij oprecht in geloven, namelijk e-commerce. Zij leggen loze beloften en verkopen knollen voor citroenen. Wij beloven echter niets wat wij niet kunnen waarmaken. Dat beloven we! Als je nu afhankelijk bent van een fysieke winkel dan heb je de klappen van COVID-19 waarschijnlijk extra hard gevoeld. Feit is dat een webshop voor een extra inkomstenbron zorgt, waardoor jij als ondernemer flink wordt ontlast. Loop je door de coronacrisis geld mis? Dan kan e-commerce best wel eens de oplossing zijn.

De toekomst is online

Wij geloven heilig in een online toekomst; het is niet voor niets dat Jeff Bezos de rijkste man op aarde is. Dat is allemaal te danken aan het internet, waardoor winkels zoals Amazon als een speer konden groeien. Online winkels zijn al langere tijd een begrip, maar de coronacrisis heeft de omzet van online winkels door het dak gejaagd, meldt het CBS. Consumenten vinden het prettig om vanuit huis producten te bestellen of zelfs boodschappen te doen – denk maar aan de exponentiële groei van Picnic. Dit trekt mensen weg uit de reguliere winkels, en de gevolgen zien we steeds duidelijker: leegstaande panden in winkelstraten en ondernemers die in zwaar weer verkeren.

De oplossing is dan ook echt om jouw businessmodel uit te breiden; kies behalve voor een fysieke winkel, ook voor een online winkel. Zo heb je twee geldstromen de portemonnee instromen en ben je als ondernemer minder gevoelig voor (corona)crisissen, omdat je op twee paarden wedt. Webshops bieden een geweldige kans om naamsbekendheid te kweken en om jouw omzet te doen groeien – mits je er aandacht in stopt! Investeer je slim en consistent in jouw online platform? Dan kom je er wel. Geen idee hoe e-commerce werkt? Wij wel! Bij FRMWRK zijn we gespecialiseerd in het bouwen en promoten van webshops. Wij maken conversiegerichte webshops. En we zorgen ervoor dat jouw doelgroep dit platform ook daadwerkelijk weet te vinden.

De COVID-19-mogelijkheden

Hoe destructief de coronacrisis ook is, voor veel ondernemers biedt het mogelijkheden. Ook voor jou. Sinds het begin van de pandemie zijn er slechts twee soorten ondernemingen die meer winst maken: supermarkten en webwinkels. De gemiddelde retailer met uitsluitend een fysieke winkel heeft het juist lastig, door de lockdowns en het virus. Heb jij ook uitsluitend een fysieke winkel? Dan jij waarschijnlijk ook.

Veel mensen zijn nog altijd flink op hun hoede door het coronavirus. Zij vermijden drukke plekken en winkels, wat natuurlijk impact heeft op jouw omzet. Hierdoor is het consumentengedrag blijvend veranderd: online shoppen is permanent ingeburgerd. Natuurlijk was deze ontwikkeling al langer gaande, maar door de coronacrisis is dit in een stroomversnelling terecht gekomen. Online shoppen blijft. Het gaat echt nergens meer heen. Iedereen verdient een succesvolle onderneming, en e-commerce kan hier immens aan bijdragen. Schroom dus niet om contact met ons op te nemen, we helpen graag.

Niet lullen, maar poetsen

‘Maar hoe zijn jullie anders dan die gladde verkopers?’ Dat is een terechte vraag. We zijn een nuchter, Rotterdams e-commercebureau. We houden zelf niet zo van gladde praatjes en ongefundeerde beloftes; daarom maken wij die ook niet. We zijn en blijven transparant. Wat wij je wel kunnen beloven, is dat wij ons keihard voor jouw onderneming gaan inzetten. Ons motto is ‘FRMWRK ontwikkelt’, en dat is niet voor niets. We zullen jou goudeerlijk, passend advies geven en altijd voor je klaar staan. Daarom rekenen we altijd jouw ROI (return on investment) voor je uit. Dat betekent: we gaan becijferen of het rendabel is voor jouw om met ons in zee te gaan. We snappen maar al te goed dat investeren spannend is – helemaal in onzekere tijden. Daarom laten wij jou precies zien hoeveel geïnvesteerde één euro waard wordt op termijn. Zo kun je met een gerust hart online groeien.

Blog Categorieën

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist

Ken jij ons team al? Check hier al onze specialisten!

FRMWRK Podcast

Op Weg Naar 20 Miljoen is onze e-commerce podcast waarin je leert betere beslissingen te maken in jouw online groei.

Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie