Business Case

.

Vanuit onze ROI filosofie is dit het éérste wat we doen bij een samenwerking. Kijken of we als bureau van toegevoegde waarde kunnen zijn én hoe dat zich vertaald naar resultaten.

Wat is een business case?

Voordat je een samenwerking start en daar tijd en geld in investeert, wil je weten of het wel de moeite waard is. Oftewel, wat de ROI ervan zal zijn. Een business case helpt je inzicht krijgen in

  • de potentie van jouw e-commerce propositie in de markt,
  • overzicht van de verwachte investering en opbrengst,
  • prognose van jaar-op-jaar groei.


Wat het in feite doet is kijken of de samenwerking wel van toegevoegde waarde zal zijn. 


Hoe je tot een business case komt.

Wat we concreet doen is de data induiken. Data van jouw webshop, maar ook die van de concurrenten én onze eigen data. 


Met jouw webshop data kunnen we precies zien hoe je ervoor staat. Denk aan het organisch verkeer, conversiepercentages van je productpagina’s of ROAS op je Google Shopping campagnes. Maar alleen hiermee zijn we er nog niet, want de volgende stap is om dit langs de markt te leggen en zo de relatieve marktpositie te bepalen van jouw webshop. 


Gebaseerd op jouw informatie kunnen we namelijk ook in de publieke data van concurrenten duiken. Hoeveel bezoekers hebben ze? Hoe goed scoren ze in Google? Hoeveel budget spenderen op Google Ads? Zo kunnen we een goed inzien hoe jouw webshop het doet binnen de markt.


Tot slot kijken we naar onze eigen data. Onze historie van samenwerkingen met verschillende bedrijven geven een goed gevoel voor wat realistisch en haalbaar is. Dit is cruciaal en stelt ons in staat om een gewaagde toezegging uit te spreken, namelijk de Business Case. Hierin zetten wij ten slotte zwart op wit wat je mag verwachten van de samenwerking. In sommige gevallen zijn wij zó zeker van de uit te voeren opdracht, dat we zelfs een ROI afspraak kunnen maken. Waarin we resultaten garanderen.

We hebben jaren ervaring, stoppen veel tijd en moeite in het voortraject en zijn een alles-in-één-oplossing: webshop ontwikkeling en online marketing in één.

Ook groeien met jouw webshop?

Zo ziet ons voortraject er uit. In 4 stappen bepaal jij of je je webshop gaat groeien bij FRMWRK.

1

Kennismakingsgesprek

Een kort gesprek waarin we kijken of we een match zijn.

2

Strategische sessie

We duiken in jouw business  en je ambities.

3

Business Case

We gaan analyseren en komen terug met een ROI.

4

Go / No go

Je krijgt een voorstel om je webshop te groeien!

Plan een afspraak