Business case

Een business case: heb ik dat nodig?

Het belang van de business case

‘FRMWRK ontwikkelt’, ik hoor en zie het dagelijks voorbij komen. Als SEA en CRO specialist, werkzaam bij FRMWRK, geloof ik hier ook heilig in. Toch kan ik mij voorstellen dat het voor ieder ander relatief abstract klinkt. Want ja, hoe ontwikkelt FRMWRK zijn opdrachtgevers nu concreet?

Dit laatste maakt deze kernspreuk niet direct duidelijk. Daarom ga ik dat onderwerp in dit stuk aansnijden: hoe ontwikkelt FRMWRK jouw bedrijf? Eén van onze belangrijkste – misschien wel het belangrijkste – handvat waarmee wij werken, is de business case.

Heel kort door de bocht: een business case is een soort vertrekpunt voor onze samenwerking, die inzicht in de mogelijkheden en kansen biedt. Best logisch toch? In deze blog vertel ik je de ins en outs over business cases.

De business case

Een business case is belangrijk: voor ons én voor jou.

Het is pure noodzaak

Voordat we in zee gaan met een opdrachtgever, rekenen we een business case uit. Vooraf? Ja, vooraf. Wat wij in feite doen als we een business case doorrekenen, is nagaan of wij van toegevoegde waarde kunnen zijn; of we wel écht een match voor elkaar zijn. Wat we concreet gaan doen, is jouw data induiken. We analyseren ieder cijfertje en online tool wat aan jouw bedrijf vast zit: van Google Analytics tot traffic op je website, en van conversiepercentages tot ROAS (Return On Advertising Spend).

Cijfers zijn leidend

Op basis van onze analyse kunnen we uiteindelijk haarfijn onze – potentiele – bijdrage aan jouw e-commerceonderneming berekenen. Het is natuurlijk belangrijk dat we wel iets toevoegen aan jouw bedrijf, dat je ons niet voor Jan met de korte achternaam inhuurt. Dat willen wij ook niet. Daar dient zo’n business case dus voor, het bepaalt gedetailleerd hoe wij jou kunnen helpen. En of we dat überhaupt wel kunnen, ook niet onbelangrijk.

We beginnen stapsgewijs

Waar het allemaal mee begint, is een ondernemer die zijn gegevens achterlaat op onze website. Wij nemen daarna contact met hem op en gaan een eerste gesprek aan: welke ambitie jaag je na? Waar wil je over vijf jaar staan? Hierover gaan wij, mijn collega Sanne en ik, met jou in gesprek – ook hier hebben we al data paraat, dus vrees niet. Hierna komt alles in een stroomversnelling: we gaan de business case berekenen, dus we springen diep de data in. Dit verwerken we tot een mooi bestand waar aanbevelingen en onze manier van werken instaan, waarna we jou ook direct een samenwerkingsvoorstel doen. Helder, pragmatisch en hard werken. Voor minder doen we het niet.

Niet lullen, maar poetsen

Uiteindelijk biedt een business case dus houvast. Niet alleen voor ons, maar ook voor jou. De business case wordt namelijk altijd verwerkt tot een diepgaand, ampel bestand. Met onze ideeën, en met allerlei cijfertjes en analyses om deze te onderbouwen. We zijn Rotterdams: no-nonsens en klauwen uit de mouwen. We gaan je de huid niet over de oren halen, daarom hechten we zoveel waarde aan de business case.

Bewust investeren

De business case bewijst zwart op wit onze praatjes. Zo kun je als ondernemer een bewuste investering in je eigen toekomst doen. We maken namelijk kraakhelder waarin wij vinden dat je moet investeren, én wat je hiervoor terug gaat zien.  We hebben jaren ervaring, stoppen veel tijd en moeite in het voortraject en zijn een alles-in-één-oplossing: webdevelopment en online marketing in één. En als laatste: we durven nee te zeggen. Als wij denken dat het geen match is, dan hoor je dat. Het hart op de tong, zoals een echte Rotterdammer dat heeft. 

Blogs, nieuws en kennis

Ontwikkelen doen we dagelijks. We delen onze e-commerce kennis en proberen te inspireren.

Ook online resultaat in 2020 behalen?

Neem dan eens contact op met:
Kelvin
SEA & CRO specialist
010 8200 320