Een droom met een apenstaartje

Mijn naam is Ronald en ik ben één van de grondleggers van FRMWRK. Samen met Thomas ben ik verantwoordelijk voor het commerciële succes van onze organisatie. Dit is ons verhaal.

Het begon allemaal in 1997. Mijn broer Thomas en ik, - beiden toen begin 20 -, hadden een grote passie voor het ontwikkelen en programmeren van websites. Dat deden we graag in onze vrije tijd, op de zolderkamer in het ouderlijk huis. Hoewel we het thuis goed hadden, zat een ruim startkapitaal er niet in. En dus legden Thomas en ik al ons spaargeld bij elkaar. All or nothing, wij gingen er voor! Een van onze grotere investeringen in die tijd was een advertentie in de Gouden Gids. Kun je het je al voorstellen? Daar stonden we dan. Een advertentie van twee jonge en ambitieuze broers, temidden van de ‘grote namen zoals WorldOnline’. De lokale media kregen lucht van onze droom en wijdden een artikel aan ons. 'Jonge ondernemers zien brood in e-mails en apenstaartjes', zo luidde de titel. Wie had toen geloofd dat de apenstaartjes zo'n opmars zouden maken?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg

‘Het Internet? Dat is toch die hype? Dat waait vast wel weer over!’. Eind jaren 90’ was bovenstaande gedachte eerder regel dan uitzondering. Dat argument kregen we dan ook vaak in onze eerste jaren. De ontwikkeling van het internet pakte voor de non-believers nét even anders uit. Het internet bleek een gamechanger en heeft de manier waarop we vandaag de dag leven, werken en zaken doen volledig veranderd. Destijds zagen we al dat sommige bedrijven een meer vooruitstrevende tijdsgeest hadden dan anderen. Ze liepen voorop met hun kennis, waren innovatiever en adopteerden nieuwe technologie een stuk sneller. Ze hadden lef. Het waren dan ook deze bedrijven die het aandurfden om het internet verder te gaan verkennen en een investering te doen. Online aanwezigheid was zeker niet voor iedereen weggelegd.

Bewustwording

Maar wat als we nu, als in vandaag, zouden starten met onze business? Het principe van de magische advertentie in de Gouden Gids gaat vandaag de dag niet meer op. Vandaag de dag is het van groot belang om te inventariseren via welke kanalen je doelgroep communiceert en hoe je ze kunt helpen met hun vraagstukken. Zo kun je inhaken op de behoefte van je doelgroep en actief de dialoog aangaan. Wij dagen onze partners uit om in gezamenlijkheid te werken aan het ontwikkelen van hun business en daarbij is meten en continu optimaliseren absoluut een must. Wij helpen je graag bij die ontwikkeling.

Wil je eens samen met ons sparren?

Neem dan eens contact op met:
Ronald
Managing Partner
010 8200 327