Cases overzicht

Jaaromzet x12 en een sterke groei in organisch verkeer

John Sunderraj
-
Eastern Trading Agencies
x12
omzet groei
x13
organische groei
Magento 2
platform

Eastern Trading Agencies

.
Dé expert in wierook, oosterse producten en new age

De Klant.

Eastern Trading Agencies (ETA) is een internationale groothandel en distributeur en is gespecialiseerd in geurartikelen zoals wierook en huisparfums, maar ook in de zogenaamde new age artikelen zoals Boeddha beelden. Het is een écht familiebedrijf gestart in 1973.

De Uitdaging.

ETA had al een webshop. De destijdse eerste versie van de webshop werd ontwikkeld door een partij in India. De techniek hadden ze in huis, maar qua gevoel was het niet de beste match. Zo hadden ze daar bijvoorbeeld een heel ander idee bij ‘pastelkleuren’. Dat werkte niet prettig. Na 15 jaar was de webshop dan ook behoorlijk toe aan vernieuwing. Want ook het onderhoud kende zo zijn gebreken.

John Sunderraj: We waren niet op zoek naar een partij die ons zou zeggen: ‘hier is je nieuwe webshop, veel plezier er mee’. Omdat FRMWRK zich profileerde als een partner die onze ambities naar online kon vertalen voelden wij ons direct thuis.

De webshop was bovenal geen weerspiegeling meer van de ambities. Zo heeft ETA de droom om Europees te groeien, met o.a. hun eigen merken die ze willen distribueren. Voor hun grote klanten heeft de webshop met name een catalogusfunctie. Deze klanten vinden het prettig om zich online goed te kunnen oriënteren alvorens ze een bestelling plaatsen. De kleinere winkeliers die niet in de regio zitten maken veelal gebruik van de webshop. Een goed functionerende webshop werkt dus op meerdere manieren.

De Oplossing.

Voor ETA hebben wij een Magento 1 webshop gerealiseerd in 2016. Vanaf november 2019 op Magento 2. Op ditzelfde platform is tegelijkertijd de webshop van Green Tree Candle gelanceerd. In vergelijking tot Eastern Trading Agencies is Green Tree Candle een b2c website, waardoor er nu een B2B en B2C webshop op hetzelfde platform draaien voor deze klant.

Online Marketing.

We hebben de SEO van Eastern Trading Agencies actief verbeterd door het creëren van content en het inzetten van nieuwe tools. Bovendien wordt Google Ads nu toegepast, waar verschillende nieuwe campagnes zijn opgestart.

Daarnaast hebben we e-mail marketing ingezet voor Eastern Trading Agencies om de relatie met trouwe klanten te bevorderen.  Hierdoor krijgen klanten gepersonaliseerde nieuwsbrieven en mails met content over gekochte producten. Bovendien is de content op de webshop verrijkt om de vindbaarheid via Google te verbeteren.

Het Resultaat.

Jaaromzet groei van 1200% als we het laatste jaar vergelijken met het eerste jaar van onze samenwerking. De groei in organisch verkeer in dezelfde periode is 1290%. Wederom is dit een goed voorbeeld van de kracht van een alles-in-een e-commerce bureau. We hebben voor ETA zowel op techniek, als op online marketing front mooi resultaten mogen realiseren!

John Sunderraj: Wij vergelijken FRMWRK een beetje met een personal trainer. Stel nu dat ik zeg: ‘In de zomer wil ik een wasbordje’. Dan zal FRMWRK er alles aan doen om dat doel waar te maken. Een andere partij zou misschien zeggen: ‘we hebben ons best gedaan. Het is misschien geen wasbordje geworden, maar je bent tóch 3 kilo afgevallen. Veel plezier ermee hé!’. Wij zochten een online partner die ons verder zou brengen. Dat betekent niet dat we zelf kunnen stilzitten. We zijn blij met FRMWRK omdat zij ons richting kan geven. Richting in hetgeen we onze zaken online kunnen aanvliegen. En dat was precies wat we zochten.

Resultaten over 2020.

Ondanks de coronacrisis was 2020 een succesvol jaar voor Eastern Trading Agencies. Samen hebben wij het volgende bereikt:

  • De Engelse webshop flink uitgebreid met content
  • De omzet rondom Green Tree Candle is flink gestegen
  • Ook Nederlandstalige content is flink uitgebreid
  • Een flinke omzetgroei; in 2020 werd 11% meer omzet gedraaid dan in 2019

Resultaten over 2019.

  • Omzetstijging van 80%
  • Aantal transacties gestegen met 70%
  • De gemiddelde bestelwaarde is gestegen met 5%

Resultaten over 2018.

  • Opbrengsten met 70% gegroeid
  • Een toename van 190% in SEO verkeer
  • Een stijging van 80% in transacties

Resultaten over 2017.

  • Het conversieratio is met 80% gestegen naar 1,31%

Ook groeien met jouw webshop?

Zo ziet ons voortraject er uit. In 4 stappen bepaal jij of je je webshop gaat groeien bij FRMWRK.

1

Kennismakingsgesprek

Een kort gesprek waarin we kijken of we een match zijn.

2

Strategische sessie

We duiken in jouw business  en je ambities.

3

Business Case

We gaan analyseren en komen terug met een ROI.

4

Go / No go

Je krijgt een voorstel om je webshop te groeien!

Plan een afspraak