Sprint 0; een goed begin is het halve werk!
Onze aanpak is volledig gebaseerd op de Scrum Agile projectmethodiek en binnen deze methodiek wordt er gesproken over een Sprint 0, maar wat is het nou precies en wat bereiken wij ermee? In deze blogpost probeer ik je een goed beeld te geven van de waarde van deze fase.
De waarde van een full-stack developer.
Oog voor design, maar ook voor techniek; in de wereld van development is dat natuurlijk een gouden combi. Developers die goede kennis hebben van elke laag van ‘de stack’ zijn momenteel erg gewild aangezien ze flexibel inzetbaar zijn en goed met specialisten kunnen samenwerken.
Het groeiproces van jouw webshop.
Als ik aan je vraag hoe het groeiproces van een plant er uitziet, dan zal je in grote lijnen het volgende vertellen: "Je plant een zaadje in een beetje aarde. Je geeft het zaadje regelmatig water en verpot het plantje naar een grotere pot als ie groeit.
Denken in problemen: de weg naar een (nóg beter!) online platform.
Doe jij het ook wel eens, te snel denken in termen van oplossingen? Niet alleen in de online wereld, maar ook offline zorgt ons oplossingsgericht denken regelmatig voor aannames- en dus mismatches. Bij mij ook. Laatst nog bijvoorbeeld, toen ik een activiteit bedacht voor een groep jonge meiden aan wie ik leiding geef bij de scouting.
De volgende groeistap voor Geeve Hydraulics.
Geeve Hydraulics heeft de overstap gemaakt van Magento 1 naar Magento 2. Dit betekent dat er data is gemigreerd van het (oude) Magento 1 platform naar het (nieuwe) Magento 2 platform, waaronder categorieën, producten en attributen.
Waarom gebruiken wij de Scrum Agile projectmethodiek?
Onlangs heb ik een blog geschreven over Sprint 0 binnen ons Agile Scrum aanpak. In deze blogpost leg ik beknopt aan je uit waarom wij voor de Agile Scrum aanpak hebben gekozen en waarom deze in onze ogen het beste past bij onze werkzaamheden: website en webshop ontwikkeling.
Dexter van CROP over zijn overstap naar Magento 2.
De overstap naar Magento 2 is er een die menig online retailer overweegt en maakt. Hoe is dit Dexter Driessen, marketingdirecteur van de webshop achter CROP, vergaan? En hoe heeft hij onze begeleiding ervaren? Dexter deelt zijn eerlijke mening, ervaring én advies.
Magento zoekmachine optimalisatie.
Het Magento platform staat bekend om de talrijke mogelijkheden wat betreft e-commerce. Echter heeft het pakket ook een aantal beperkingen. Magento biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van de standaard zoekmachine functionaliteit en op categorieniveau door middel van filtering naar de juiste productkeuze te leiden.
Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager.
Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.
Help! De ontwikkeling van mijn webshop staat stil.
Als e-commerce ondernemer wil je altijd blijven groeien. Daarom is het ongelofelijk frustrerend wanneer je het gevoel krijgt dat je groei stilstaat. Geloof mij, ik kan het weten. Ik kom regelmatig in contact met teleurgestelde ondernemers.
Headless Drupal: de voordelen en nadelen.
De laatste tijd hoor je de term headless Drupal, ook wel Decoupled Drupal genoemd, steeds vaker. Een logische verklaring als je kijkt naar de populariteit van client-side frameworks. Wat zijn nou de voordelen van deze client-side frameworks in combinatie met Drupal?
Hyvä Themes voor verbeterde e-commerce prestaties.
Hyvä Themes is een front-end thema voor Magento. Dit thema zorgt voor een aanzienlijke vermindering van de code aan de voorkant, wat resulteert in snellere laadtijden, een verbeterde gebruikerservaring en een betere SEO-ranking voor je webshop.