Een zelfsturend team voor e-commerce succes.
Om succesvol te zijn, is meer nodig dan alleen het hebben van een webshop. Het vergt een innovatieve en aanpasbare aanpak die kan anticiperen op de voortdurend en snel veranderende behoeften en verwachtingen van klanten. Zelfsturing kan hierbij een oplossing bieden.
Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening?
Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening? Met onze jarenlange ervaring als financieel medewerker en office manager weten we inmiddels hoe je deze klus effectief kunt aanvliegen. Lees onze checklist!
Personal development van medewerkers, sleutel tot zakelijk succes?
Als organisatie zijn we enkele maanden terug een nieuwe weg ingeslagen. Ons streven: duurzame groei. Of anders gezegd: groeien vanuit hoofd en hart. Dat onze mensen een sleutelrol vervullen op de weg naar groei wisten we al, dat bewijzen ze keer op keer.
Administratie, de spil van je organisatie!
Al 11 jaar ben ik de vaste administratieve spil van FRMWRK. Ik zorg ervoor dat dagelijkse taken - van inkoopfacturen tot kasafschriften - accuraat worden afgehandeld. Mijn inzet straalt niet alleen af op een kloppende administratie, maar ook op de vertrouwensrelaties met klanten, leveranciers en personeel.
Wie is de echte winnaar?
Oké, de titel van mijn blog is een beetje sarcastisch, dat geef ik toe. Maar voor alles is een reden. Vandaag wil ik je laten nadenken over de échte waarde van de ondernemersprijs, zoals de FD Gazellen Awards. Voordat ik verder ga: nee, ik ben geen sore loser van zo’n verkiezing die zijn gal over de werkwijze wil spuwen.
Nieuwe klant aannemen? Stop even!
Van nieuwe klanten word je niet per se blij. Van een nieuwe klant die écht goed bij jou past - en andersom - zeer zeker wel. Dat is een van de learnings die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Zelf hebben we bij FRMWRK de vertaalslag gemaakt van een focus op resultaat naar een focus op duurzame groei.
2019 e-commerce moves.
Waar gaat het naartoe? Wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak van de kleinere online retailer noodzakelijk? Ik zie een fascinerende trend. Zowel kansen als bedreigingen hebben een bijzonder kenmerk: ze komen van binnen én van buiten.
Waarom je als ondernemer scherpe prioriteiten moet stellen.
Wanneer je eigen onderneming begint te groeien, groeit je to-do-list net zo hard mee. En toegegeven, daar moet je je weg in leren vinden. Nu we als FRMWRK een team van professionals om ons heen hebben waarmee we sámen webshops en websites ontwikkelen, wil ik deze ondernemersles graag met anderen delen.
Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?
Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.
Professioneel, Rotterdams en speels; FRMWRK in een notendop volgens Ronald Bijker.
In eerste instantie denk je misschien ‘FRMWRK verzorgt toch alleen webdevelopment en online marketing?’ Geen voor de hand liggende keuze om een voorraadbeheersysteem te laten ontwikkelen, zou je zeggen. Toch staat Bijker nog altijd pal achter zijn beslissing.
De volgende groeistap voor Geeve Hydraulics.
Geeve Hydraulics heeft de overstap gemaakt van Magento 1 naar Magento 2. Dit betekent dat er data is gemigreerd van het (oude) Magento 1 platform naar het (nieuwe) Magento 2 platform, waaronder categorieën, producten en attributen.
Dexter van CROP over zijn overstap naar Magento 2.
De overstap naar Magento 2 is er een die menig online retailer overweegt en maakt. Hoe is dit Dexter Driessen, marketingdirecteur van de webshop achter CROP, vergaan? En hoe heeft hij onze begeleiding ervaren? Dexter deelt zijn eerlijke mening, ervaring én advies.
Zó claim je de autoriteit in een online wereld.
Wat je met jouw business online ook mag doen, we hebben uiteindelijk allemaal één ding met elkaar gemeen: we willen niets liever dan onze doelgroep overtuigen. Om een afspraak met ons te maken of een product in de webshop te bestellen, bijvoorbeeld.
Voortschrijdend inzicht, dat heb ik toch niet?
Al voor de handtekening spreek ik over voortschrijdend inzicht. Waarom? Om zo goed mogelijk de juiste verwachtingen te scheppen. De meeste opdrachtgevers kunnen zich goed voorstellen dat voortschrijdend inzicht iets is wat je als ondernemer in een dergelijk IT traject kunt verwachten.
Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers.
Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.
Webshop logistiek is belangrijk voor je klantervaring.
In onze podcast Op Weg Naar 20 Miljoen zijn we het gesprek aangegaan met Bas Smeulders, CFO van Sendcloud, over de rol van logistiek binnen e-commerce en hoe het verzenden van je pakketten het verschil kan maken voor je conversie én retentie. Hieronder lees je een samenvatting van de podcast.
Help! De ontwikkeling van mijn webshop staat stil.
Als e-commerce ondernemer wil je altijd blijven groeien. Daarom is het ongelofelijk frustrerend wanneer je het gevoel krijgt dat je groei stilstaat. Geloof mij, ik kan het weten. Ik kom regelmatig in contact met teleurgestelde ondernemers.