Blog.

Ondernemen

Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening?

Welke voorbereiding moet je treffen voor een perfecte jaarrekening? Met onze jarenlange ervaring als financieel medewerker en office manager weten we inmiddels hoe je deze klus effectief kunt aanvliegen. Lees onze checklist!

FRMWRK
Team
13/2/2018
Ondernemen

Sales en operatie: eeuwig touwtrekken?

Dit is helaas nog steeds het credo van menig verkoper wanneer de deal rond is. De klant is binnen geharkt en dus zit de job er op. Tijd voor een ander team om invulling te geven aan de al dan niet reële beloftes die door de verkoper zijn gedaan.

Johan van den Bosch
Chef Operatie
22/12/2017
Ondernemen

Personal development van medewerkers, sleutel tot zakelijk succes?

Als organisatie zijn we enkele maanden terug een nieuwe weg ingeslagen. Ons streven: duurzame groei. Of anders gezegd: groeien vanuit hoofd en hart. Dat onze mensen een sleutelrol vervullen op de weg naar groei wisten we al, dat bewijzen ze keer op keer.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
20/2/2018
Ondernemen

Administratie, de spil van je organisatie!

Al 11 jaar ben ik de vaste administratieve spil van FRMWRK. Ik zorg ervoor dat dagelijkse taken - van inkoopfacturen tot kasafschriften - accuraat worden afgehandeld. Mijn inzet straalt niet alleen af op een kloppende administratie, maar ook op de vertrouwensrelaties met klanten, leveranciers en personeel.

FRMWRK
Team
12/9/2017
Ondernemen

Wie is de echte winnaar?

Oké, de titel van mijn blog is een beetje sarcastisch, dat geef ik toe. Maar voor alles is een reden. Vandaag wil ik je laten nadenken over de échte waarde van de ondernemersprijs, zoals de FD Gazellen Awards. Voordat ik verder ga: nee, ik ben geen sore loser van zo’n verkiezing die zijn gal over de werkwijze wil spuwen.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
24/10/2018
Ondernemen

Nieuwe klant aannemen? Stop even!

Van nieuwe klanten word je niet per se blij. Van een nieuwe klant die écht goed bij jou past - en andersom - zeer zeker wel. Dat is een van de learnings die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Zelf hebben we bij FRMWRK de vertaalslag gemaakt van een focus op resultaat naar een focus op duurzame groei.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
26/9/2018
ROI Strategie, Ondernemen

2019 e-commerce moves.

Waar gaat het naartoe? Wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak van de kleinere online retailer noodzakelijk? Ik zie een fascinerende trend. Zowel kansen als bedreigingen hebben een bijzonder kenmerk: ze komen van binnen én van buiten.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
24/1/2019
Ondernemen

Afscheid nemen van klanten.

Eerder las je waarom je niet iedere klant zomaar moet aannemen. Vandaag leg ik uit waarom en wanneer het soms tijd is om van een fijne klant afscheid te nemen. Best een bijzondere strategie voor een business developer en ondernemer zoals ik, niet?

Ronald van Rooijen
Managing Partner
14/11/2018
Ondernemen, Podcast

Webshop marketing: zelf doen of uitbesteden?

Het uitbesteden van webshop marketing kost geld, maar levert ook geld op. Hierbij is het belangrijk dat je op het goede moment de marketing uitbesteedt én in een juiste kosten en baten verhouding.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
9/12/2021
Ondernemen

Waarom je als ondernemer scherpe prioriteiten moet stellen.

Wanneer je eigen onderneming begint te groeien, groeit je to-do-list net zo hard mee. En toegegeven, daar moet je je weg in leren vinden. Nu we als FRMWRK een team van professionals om ons heen hebben waarmee we sámen webshops en websites ontwikkelen, wil ik deze ondernemersles graag met anderen delen.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
5/7/2017
Online Marketing, Ondernemen

Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?

Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
16/8/2017
Ondernemen

Professioneel, Rotterdams en speels; FRMWRK in een notendop volgens Ronald Bijker.

In eerste instantie denk je misschien ‘FRMWRK verzorgt toch alleen webdevelopment en online marketing?’ Geen voor de hand liggende keuze om een voorraadbeheersysteem te laten ontwikkelen, zou je zeggen. Toch staat Bijker nog altijd pal achter zijn beslissing.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
10/3/2021
Ondernemen, Podcast

Terugblik op 2021: 5 e-commerce trends.

Wat is er allemaal gebeurd in 2021 en wat staat ons te wachten in 2022? Dat bespraken we met e-commerce journalist Arjan van Oosterhout in onze podcast. 

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
23/12/2021
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

De volgende groeistap voor Geeve Hydraulics.

Geeve Hydraulics heeft de overstap gemaakt van Magento 1 naar Magento 2. Dit betekent dat er data is gemigreerd van het (oude) Magento 1 platform naar het (nieuwe) Magento 2 platform, waaronder categorieën, producten en attributen.

FRMWRK
Team
22/10/2019
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Dion Fokkema van Parfum.nl over zijn samenwerking met FRMWRK‍.

Dion Fokkema is namens zijn bedrijf Brandley de E-commerce Consultant voor Parfum.nl, dat in de zomer van 2019 werd overgenomen. FRMWRK ontwikkelde samen met Parfum.nl de nieuwe Magento 2 webshop.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
27/1/2020
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Dexter van CROP over zijn overstap naar Magento 2.

De overstap naar Magento 2 is er een die menig online retailer overweegt en maakt. Hoe is dit Dexter Driessen, marketingdirecteur van de webshop achter CROP, vergaan? En hoe heeft hij onze begeleiding ervaren? Dexter deelt zijn eerlijke mening, ervaring én advies.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
17/1/2018
Online Marketing, Ondernemen

Zó claim je de autoriteit in een online wereld.

Wat je met jouw business online ook mag doen, we hebben uiteindelijk allemaal één ding met elkaar gemeen: we willen niets liever dan onze doelgroep overtuigen. Om een afspraak met ons te maken of een product in de webshop te bestellen, bijvoorbeeld.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
5/7/2018
Ondernemen

Voortschrijdend inzicht, dat heb ik toch niet?

Al voor de handtekening spreek ik over voortschrijdend inzicht. Waarom? Om zo goed mogelijk de juiste verwachtingen te scheppen. De meeste opdrachtgevers kunnen zich goed voorstellen dat voortschrijdend inzicht iets is wat je als ondernemer in een dergelijk IT traject kunt verwachten.

Johan van den Bosch
Chef Operatie
19/7/2017
Ondernemen, Online marketing

Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers.

Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.

FRMWRK
Team
3/5/2017
Ondernemen, Podcast

Webshop logistiek is belangrijk voor je klantervaring.

In onze podcast Op Weg Naar 20 Miljoen zijn we het gesprek aangegaan met Bas Smeulders, CFO van Sendcloud, over de rol van logistiek binnen e-commerce en hoe het verzenden van je pakketten het verschil kan maken voor je conversie én retentie. Hieronder lees je een samenvatting van de podcast.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
17/10/2021
Webshop Ontwikkeling, Ondernemen

Help! De ontwikkeling van mijn webshop staat stil.

Als e-commerce ondernemer wil je altijd blijven groeien. Daarom is het ongelofelijk frustrerend wanneer je het gevoel krijgt dat je groei stilstaat. Geloof mij, ik kan het weten. Ik kom regelmatig in contact met teleurgestelde ondernemers.

FRMWRK
Team
23/9/2020
Ondernemen, Online Marketing

Waarom je wél moet inzetten op Black Friday.

Kun je Black Friday of Cyber Monday negeren? Natuurlijk, alles kan. Maar wij verwachten dat er –uitgerekend dit jaar– aandacht en tijd aan besteed wordt.

Jelle van Genderen
Klantontwikkelaar
1/11/2022
Ondernemen, ROI Strategie

ROI gedreven e-commerce.

Wat verdien je onderaan de streep? Dat is de vraag die centraal staat bij al onze specialisten. We sturen op ROI. Dat betekent dat we eerst kijken naar de opbrengsten en dan pas de kosten maken.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
1/9/2021
Ondernemen, ROI Strategie

Business Case.

Het éérste wat we doen bij een samenwerking: een business case maken. Oftewel, kijken of we als bureau van toegevoegde waarde kunnen zijn én hoe dat zich vertaalt naar resultaten.

Kim Holsters
Data Specialist
10/1/2022
Ondernemen, ROI Strategie

ROI afspraak.

Met een ROI-aanpak kunnen wij als e-commerce bureau nog intensiever over marketing activiteiten nadenken. En als een idee daadwerkelijk zó goed is: dan kunnen wij er ook direct mee aan de slag, zonder overleg zolang we de ROI maar behalen.

Ronald van Rooijen
Managing Partner
11/10/2021
Ondernemen, Podcast

Een zelfsturend team voor e-commerce succes.

Om succesvol te zijn, is meer nodig dan alleen het hebben van een webshop. Het vergt een innovatieve en aanpasbare aanpak die kan anticiperen op de voortdurend en snel veranderende behoeften en verwachtingen van klanten. Zelfsturing kan hierbij een oplossing bieden.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
1/6/2023
Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie