Heeft jouw webshop de juiste SEO hiërarchie?
Met de juiste SEO hiërarchie scoor je structureel meer bezoekers op jouw webshop. Met name voor webshops is een juiste hiërarchie van levensbelang omdat je met veel verschillende (soorten) pagina's te maken krijgt. Met de juiste structuur levert dat al snel meer resultaat op.
Online succes met Moederdag: dít zijn de tips van een moeder!
Moederdag! Hét jaarlijkse moment waarop moeders over de hele wereld door hun mannen en kroost in het zonnetje gezet worden voor hun liefde en goede zorgen. Met een mooie tekening, ontbijtje op bed en heel veel hugs & kisses.
Content met een kerstvibe, zó doe je dat!
Hoewel menig online retailer rond de feestmaanden met kerstkorting strooit, draagt een dergelijke actie niet direct bij aan een kerstgevoel. Natuurlijk wil je de verkoop op je online platform stimuleren en daar is in wezen ook niets mis mee. Wil je echter memorabel zijn en een goed gevoel oproepen bij je doelgroep, dan is emotie het sleutelwoord.
Google penalty, lang leve de VAR.
Wij vertellen onze opdrachtgevers altijd dat je SEO doet voor je klant, zij hebben een vraag en zoeken een antwoord. Black-hat SEO trucjes passen wij dan ook absoluut niet toe in onze SEO werkzaamheden, maar ook als onze opdrachtgevers zelf met SEO bezig zijn blijven wij hier scherp op.
Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?
Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.
E-mail automation met Mailchimp en Magento 2.
E-mail ontstond al in 1971, maar het bewijst zich vandaag de dag nog steeds als marketinginstrument. Volgens sommige onderzoeken haal je er een return-on-investment van 3200% mee en houdt e-mail je klanten loyaal. Alle reden om e-mail in te zetten, helemaal als je het automatiseert.
De waarde van een goede productdetailpagina.
Het zal je niet verbazen als ik zeg dat het besluit om een product aan te kopen, veelal op de productdetailpagina (pdp) ligt. Deze pagina bevat alle noodzakelijke informatie om het product te kopen, toch? In praktijk blijkt dit vaak niet het geval.
Zó claim je de autoriteit in een online wereld.
Wat je met jouw business online ook mag doen, we hebben uiteindelijk allemaal één ding met elkaar gemeen: we willen niets liever dan onze doelgroep overtuigen. Om een afspraak met ons te maken of een product in de webshop te bestellen, bijvoorbeeld.
De Roadmap, werken naar de stip op de horizon.
Als e-commerce bureau houden wij ons dagelijks bezig met het ontwikkelen van nieuwe webshops. Daarbij hanteren wij de agile scrum methodiek en op die manier, met korte intensieve sprints, zetten we een prachtige en goed werkende Magento 2 webshop neer.
Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers.
Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.
Hand in hand: FRMWRK en Zadkine.
FRMWRK ontwikkelt. En nu ook in het onderwijs. Zeer recentelijk zijn wij namelijk een samenwerking met het ROC Zadkine aangegaan, met de 010 E-com Academy om precies te zijn. Binnen deze splinternieuwe opleiding gaan wij helpen met de invulling van een onderwijsmodule, om zo de volgende generatie online marketeers te vormen.
Magento zoekmachine optimalisatie.
Het Magento platform staat bekend om de talrijke mogelijkheden wat betreft e-commerce. Echter heeft het pakket ook een aantal beperkingen. Magento biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van de standaard zoekmachine functionaliteit en op categorieniveau door middel van filtering naar de juiste productkeuze te leiden.
Uitgelicht: drie linkbuilding cases.
Wil je beter gevonden worden in Google, dan is linkbuilding één van je hoogste prioriteiten. Het online marketing team van FRMWRK is net als veel andere SEO experts van mening dat linkbuilding de belangrijkste rankingfactor is. Denk je daarbij meteen aan het werven van relevante externe links?
Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager.
Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.
STDC model content marketing.
Je zult vast wel eens van content marketing hebben gehoord. Content marketing is een nogal veelomvattend begrip. Teksten, foto’s, video’s, infographics en zo zijn er nog wel talloze andere content vormen te bedenken die allemaal onder “content marketing” vallen. Maar wat is de betekenis van content marketing?
Personalisatie met Datatrics.
Welke bezoeker op je webshop koopt eerder denk je? Een bezoeker die een webshop ziet die is ingericht voor iedereen, of een webshop die specifiek ingericht is die bezoeker? Een no-brainer natuurlijk! Nu is online personalisatie niks nieuws. Maar toch kunnen nog veel webshops hun aanbod veel relevanter maken voor hun bezoekers.