Blog.

Online Marketing

Hand in hand: FRMWRK en Zadkine

FRMWRK ontwikkelt. En nu ook in het onderwijs. Zeer recentelijk zijn wij namelijk een samenwerking met het ROC Zadkine aangegaan, met de 010 E-com Academy om precies te zijn. Binnen deze splinternieuwe opleiding gaan wij helpen met de invulling van een onderwijsmodule, om zo de volgende generatie online marketeers te vormen.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
10/3/2020
Online Marketing

Uitgelicht: drie linkbuilding cases

Wil je beter gevonden worden in Google, dan is linkbuilding één van je hoogste prioriteiten. Het online marketing team van FRMWRK is net als veel andere SEO experts van mening dat linkbuilding de belangrijkste rankingfactor is. Denk je daarbij meteen aan het werven van relevante externe links?

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
28/2/2019
Online marketing, Webshop ontwikkeling

Uitgaande kliks meten via Google Tagmanager

Bronnen, externe sites, partner sites, onbedoelde uitgangen en/of verdwaalde linkjes die bezoekers wegleiden van jouw website. Uitgaande kliks wil je zoveel mogelijk beperken (of juist promoten). Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om deze kliks te meten en in kaart te brengen.

21/8/2015
Ondernemen, Online marketing

Waarom online marketing hot topic zou moeten zijn voor MKB’ers

Als student aan de opleiding Small business & Retail management sta ik veel in contact met MKB organisaties. Ik heb altijd al een passie voor online marketing gehad, dus wanneer ik de online prestaties van organisaties onder de loep neem ben ik daar doorgaans extra scherp op.

3/5/2017
Online Marketing

Personalisatie met Datatrics

Welke bezoeker op je webshop koopt eerder denk je? Een bezoeker die een webshop ziet die is ingericht voor iedereen, of een webshop die specifiek ingericht is die bezoeker? Een no-brainer natuurlijk! Nu is online personalisatie niks nieuws. Maar toch kunnen nog veel webshops hun aanbod veel relevanter maken voor hun bezoekers.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
23/5/2019
Online Marketing

Google penalty, lang leve de VAR

Wij vertellen onze opdrachtgevers altijd dat je SEO doet voor je klant, zij hebben een vraag en zoeken een antwoord. Black-hat SEO trucjes passen wij dan ook absoluut niet toe in onze SEO werkzaamheden, maar ook als onze opdrachtgevers zelf met SEO bezig zijn blijven wij hier scherp op.

16/8/2018
Online Marketing

De Roadmap, werken naar de stip op de horizon

Als e-commerce bureau houden wij ons dagelijks bezig met het ontwikkelen van nieuwe webshops. Daarbij hanteren wij de agile scrum methodiek en op die manier, met korte intensieve sprints, zetten we een prachtige en goed werkende Magento 2 webshop neer.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
3/11/2015
Online Marketing

Online succes met Moederdag: dít zijn de tips van een moeder!

Moederdag! Hét jaarlijkse moment waarop moeders over de hele wereld door hun mannen en kroost in het zonnetje gezet worden voor hun liefde en goede zorgen. Met een mooie tekening, ontbijtje op bed en heel veel hugs & kisses.

2/5/2018
Online Marketing

Client-side tracking vs. server-side tracking

Halverwege 2023 is het zover, dan haalt Google de trekker over in Chrome en verdwijnen de third-party cookies voorgoed. Daarom moeten webshops nu starten met het bijhouden van eigen data door middel van server-side tracking.

Wouter Loerts
Personalisatie Specialist
7/2/2022
Online Marketing

Heeft jouw webshop de juiste SEO hiërarchie?

Met de juiste SEO hiërarchie scoor je structureel meer bezoekers op jouw webshop. Met name voor webshops is een juiste hiërarchie van levensbelang omdat je met veel verschillende (soorten) pagina's te maken krijgt. Met de juiste structuur levert dat al snel meer resultaat op.

10/2/2020
Online Marketing, Ondernemen

Jij kent je merkbelofte, maar kennen klanten ‘m ook?

Je merkbelofte, ook wel claim genoemd, is een belangrijke schakel in je marketingcommunicatie. Immers, wanneer de organisatie zich niet goed bewust is van de eigen ‘claim’, dan is de kans bijzonder klein dat de doelgroep dat wél is.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
16/8/2017
Online Marketing

Content met een kerstvibe, zó doe je dat!

Hoewel menig online retailer rond de feestmaanden met kerstkorting strooit, draagt een dergelijke actie niet direct bij aan een kerstgevoel. Natuurlijk wil je de verkoop op je online platform stimuleren en daar is in wezen ook niets mis mee. Wil je echter memorabel zijn en een goed gevoel oproepen bij je doelgroep, dan is emotie het sleutelwoord.

8/11/2017
Online Marketing

E-mail automation met Mailchimp en Magento 2

E-mail ontstond al in 1971, maar het bewijst zich vandaag de dag nog steeds als marketinginstrument. Volgens sommige onderzoeken haal je er een return-on-investment van 3200% mee en houdt e-mail je klanten loyaal. Alle reden om e-mail in te zetten, helemaal als je het automatiseert.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
3/3/2020
Online Marketing, Webshop Ontwikkeling

Magento zoekmachine optimalisatie

Het Magento platform staat bekend om de talrijke mogelijkheden wat betreft e-commerce. Echter heeft het pakket ook een aantal beperkingen. Magento biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van de standaard zoekmachine functionaliteit en op categorieniveau door middel van filtering naar de juiste productkeuze te leiden.

Kelvin IJsselstijn
SEA & CRO specialist
2/4/2019
Online Marketing, Ondernemen

Zó claim je de autoriteit in een online wereld

Wat je met jouw business online ook mag doen, we hebben uiteindelijk allemaal één ding met elkaar gemeen: we willen niets liever dan onze doelgroep overtuigen. Om een afspraak met ons te maken of een product in de webshop te bestellen, bijvoorbeeld.

Muhammed Aydogan
Marketing Specialist
5/7/2018
Online Marketing, ROI Strategie

De waarde van een goede productdetailpagina

Het zal je niet verbazen als ik zeg dat het besluit om een product aan te kopen, veelal op de productdetailpagina (pdp) ligt. Deze pagina bevat alle noodzakelijke informatie om het product te kopen, toch? In praktijk blijkt dit vaak niet het geval.

Thomas van Rooijen
Managing Partner
12/11/2015
Online Marketing

STDC model content marketing

Je zult vast wel eens van content marketing hebben gehoord. Content marketing is een nogal veelomvattend begrip. Teksten, foto’s, video’s, infographics en zo zijn er nog wel talloze andere content vormen te bedenken die allemaal onder “content marketing” vallen. Maar wat is de betekenis van content marketing?

22/5/2018
Podcast
Ondernemen
HRMWRK
Webshop Ontwikkeling
Online Marketing
ROI Strategie